اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هلال احمر قم خبر داد:

تشکیل 30 تیم امدادی در قم

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از تشکیل 30 تیم تخصصی نجات در آوار، نجات در سیلاب، نجات در جاده، نجات در کوهستان، اسکان و تغذیه در بحران در قم خبر داد.

تشکیل 30 تیم امدادی در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی در نخستین جلسه هماهنگی سرتیم‌های عملیاتی امداد و نجات اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که باید قبل از وقوع حوادث به آن پرداخت، پیش بینی نیازهای امداد و نجات در سوانح است برنامه‌ریزی و طراحی، موثرترین راه برای برآورده کردن این نیاز است.
وی افزود: در حال حاضر برنامه کشوری تاکید فراوان بر سازماندهی و تیم‌بندی گروه‌های امدادگران و نجات‌گران دارد زیرا در بسیاری از موارد ممکن است بی نظمی‌هایی پدید آید که قابل کنترل نباشد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم افزود: تیم‌بندی و سازماندهی امدادگران براساس توانمندی‌، دانش و ظرفیت هر فرد صورت می‌گیرد تا آنان بتوانند با توجه به توانایی خود در صحنه آسیب پاسخگوی سوانح باشند.
بهرامی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان قم در تمام زمینه‌ها تیم‌های تخصصی را آموزش داده که در زمان بروز سانحه به موقع وارد عمل شوند.
وی با اشاره به اینکه امدادگران در مرحله اول باید با نیازهای امدادی استان آشنا شوند، بیان کرد: آشنایی با تجهیزات نوین امداد و نجات ویژه تیم‌های عملیاتی، بازبینی برنامه‌های آموزشی و داشتن شرح وظایف و اختیارات از جمله اقداماتی بود که در این جلسه صورت گرفت.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم در پایان گفت: هم اکنون 30 تیم 33 نفره امدادی در استان وجود دارد که در تیم‌های تخصصی نجات در آوار، نجات در سیلاب، نجات در جاده، نجات در کوهستان، اسکان و تغذیه در بحران سازماندهی شده‌اند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول