اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 91؛

ناوگان امداد و نجات کشور نوسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: تا پایان سال 91 قرار است ناوگان حمل و نقل امدادی کشور به همراه شبکه مخابراتی نوسازی و تجهیز شود.

ناوگان امداد و نجات کشور نوسازی می‌شود
ظاهر رستمی در حاشیه مانور بزرگ امداد و نجات اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کشور ما از جمله کشورهای حادثه‌خیز دنیاست که سالانه بیش از ده‌ها بلای طبیعی از جمله رانش‌، سیل زلزله آتش‌سوزی و ... در آن اتفاق می‌افتد که با هدف کاهش اثرات بلایای طبیعی هفته‌ای نیز به همین نام از 18 مهر ماه تا 24 این ماه نامگذاری شده است.
وی بیان داشت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در این حوزه فعالانه و با تشکیل کار گروه امداد و نجات در این عرصه‌ حاضر است و تلاش می‌کند با استمرار آموزش‌ها و برنامه‌های اجرایی اثرات بلایای طبیعی را به حداقل برساند.
این مسئول با یادآوری اینکه استان اردبیل همچون برخی از استان‌های کشور سابقه زلزله و رخداد حوادثی چون سیل، رانش و خشکسالی را دارد، بیان داشت: مقاوم‌سازی مسکن در کنار افزایش امکانات  و تجهیزات جدید امدادی و تقویت اصول آموزشی صحیح می‌تواند نگرانی‌های ما را به حداقل برساند.
وی بحث پیشگیری را در وقوع حوادث و توسعه آموزش‌ها با محوریت مدارس و دستگاه‌های اجرایی را ضروری خواند و گفت: نگاه ویژه ما به رخدادها و حوادث مختلف نشانگر آن است که باید نیروهای تخصصی در حوزه‌های مختلف آموزش ببینند.
رستمی ادامه داد: در سال گذشته میلادی در دنیا 220 هزار نفر بر اثر وقوع حوادث غیر‌مترقبه که تعداد آنها به 40 نوع می‌رسد کشته شدند در حالی که 35 مورد از این حوادث در کشورمان و 34 مورد از آنها در استان اردبیل رخ می‌دهد.
وی بیشترین سوانح و حوادث رخ داده در استان را سیل، تگرگ، رانش، زلزله، آتش‌سوزی و خشکسالی اعلام کرد و افزود: سیل 42 درصد حوادث طبیعی استان را به خود اختصاص داده که در این زمینه نصب سیستم‌های هشدار دهنده و تقویت پوشش گیاهی و جنگلی می‌تواند تلفات و خسارات آن را به حداقل برساند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر وقوع زلزله را در استان اردبیل با درجه ریشتر‌های مختلف یادآور شد و بیان داشت: 17 درصد حوادث استان اردبیل مربوط به زلزله است که با ساخت و سازهای اصولی و دوری از به کارگیری مصالح غیر‌استاندارد می‌توان خسارات ناشی از این حوادث را به حداقل رساند.
وی ضرورت بازنگری در ساخت و سازهای روستایی و ابنیه‌های کم‌دوام را خاطرنشان کرد و گفت: خشکسالی و رانش در ردیف بعدی حوادث رخ داده در استان هستند که سالانه میلیاردها تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد می‌کنند و در این زمینه شایسته است با افزایش بیمه محصولات کشاورزی، زراعی و باغی تلفات و خسارات را کنترل کرده و به حداقل رساند.
وی کوهستانی بودن استان اردبیل را نیز یکی دیگر از مشکلات و گاه زمینه‌ساز وقوع حوادث جاده‌ای و پدیده بهمن توصیف کرد و به خبرنگار فارس بیان داشت: در تقویت تیم‌های تخصصی کوهستان و امداد جاده‌ای، در واگذاری امکانات، تجهیزات و وسایل مورد نیاز دریغ نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم پایگاه‌های امداد و نجات خود را به ویژه استقرار یافته در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی به روز، گسترده و مدرن کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول