اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد:

از دست دادن 2 میلیون نفر در تهدید جنگ نرم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در تهدید جنگ نرم بالغ بر 2 میلیون نفر را از دست داده‎ایم و بیش از 10 میلیون نفر درگیر مسئله اعتیاد و موادمخدر هستند.

از دست دادن 2 میلیون نفر در تهدید جنگ نرم
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمید صرامی شامگاه یک‎شنبه در جمع مدیران دستگاه‎های فرهنگی استان گلستان، اعتیاد را بدترین سلاح جنگ نرم دانست و اظهار داشت: در تهدید جنگ نرم بالغ بر 2 میلیون نفر را از دست داده‎ایم و بیش از 10 میلیون نفر درگیر مسئله اعتیاد و موادمخدر هستند.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است که علاوه بر خسارت جانی آن بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان خسارات و هزینه‎های دیگر را بر جامعه وارد می‎سازد و با فراهم آوردن بستر بیماری در افراد روزانه 10 نفر را به کام مرگ می‎کشاند.
وی تصریح کرد: در این جنگ مهمترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده در تیررس دشمن قرار دارد و شاهد هستیم جای اینکه خانواده محیط امن برای افراد باشد در برخی موارد به ناامن‎ترین کانون تبدیل شده است.
صرامی از اندیشمندان حوزه تربیت خواست که برای ارتقا سطح خانواده‎ها راهکار دهند و افزود: دومین حوزه که در این خصوص باید فعال شود مدرسه و دانشگاه است.
وی بیان کرد: در این حوزه باید شفاف صحبت کرد و بر اساس واقعیت‎ها برنامه‎ریزی کرد، چرا هنوز در کتاب جغرافیا کودکان ما می خوانند محصولات کشاورزی در افغانستان پنبه، جو و گندم در حالی که بیش از 90 درصد محصول کشاورزی افغانستان خشخاش است.
مدیرکل فرهنگی پیشگیری، ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: تنها با چاپ و تکثیر بروشور، سخنرانی، پیاده‎روی و حرکت‎هایی این چنینی نمی‎توان با این مسئله مبارزه کرد و نیازمند این هستیم در عرصه بحران اجتماعی به یک اندیشه سیستماتیک دست بزنیم.
صرامی بازبینی اقدامات انجام شده و نقشه‎برداری از راه‎های نرفته، آینده‎نگری در مورد اعتیاد و نقد خالصانه، عالمانه و بی‎رحمانه را از راهکارهای مبارزه با موادمخدر بر شمرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول