اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر در هرمزگان؛

سطح جشنواره تئاتر هرمزگان ریشه در حمایت‌ها دارد

خبرگزاری فارس: یکی از کارگردانان حاضر در بخش پایانی بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی هرمزگان، دلیل ارتقا سطح کمی و کیفی این جشنواره را حمایت‌ها و پشتیبانی گروه‌های نمایش توسط بخش‌های مربوطه عنوان کرد.

سطح جشنواره تئاتر هرمزگان ریشه در حمایت‌ها دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، علی رحیمی که با کار "شو نیمه برات" موفق به حضور در بخش پایانی جشنواره بیست و سوم تئاتر استانی هرمزگان شده است شامگاه یک‌شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره تئاتر استانی هرمزگان در شهرستان رودان اظهار داشت: انتقال این‌گونه جشنواره‌ها به شهرستان‌ها باعث تقویت و توسعه هنر نمایش در اقصی نقاط استان می‌شود و علاوه بر آن سایر گروه‌های مهمان نیز از نزدیک با خصوصیات مردم منطقه میزبان آشنا می‌شوند.
وی سطح کیفی جشنواره بیست و سوم تئاتر هرمزگان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: در جشنواره بیست و سوم گروه‌های قوی‌تر و بیشتری شرکت کرده‌اند و با توجه به رشد رو به جلوی این جشنواره در سال آینده باید شاهد اتفاقات بسیار خوبی در تئاتر هرمزگان باشیم.
این فعال هنری گفت: سال قبل تعداد 8 نمایش در جشنواره شرکت داشتند و امسال به 12 نمایش رسیده که نشانگر پیشرفت گروه‌های نمایشی در سطح استان است.
کارگردان نمایش "شو نیمه برات" یادآور شد: دلیل این پیشرفت برنامه‌ریزی صحیح و حمایت از گروه‌های نمایشی است که نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن معرفی نمایش یاد شده، افزود: این نمایش با هدف احیا افسانه‌ها و داستان‌های قدیمی مردم منطقه میناب تولید شده که در آن دختری به نام "مهتاب" عاشق پسری به نام پلنگ می‌شود که موسیقی سرنا می‌نوازد اما "مهتار" برادر مهتاب مخالف ازداوج آنها است که کار به درگیری و نزاع می‌کشد و در پایان هنر موسیقی است که بین آنها پیوند و صلح و آشتی ایجاد می‌کند.
وی اضافه کرد: تولید این اثر نمایشی نزدیک به سه ماه زمان برده است و بیش از 11 نفر بازیگر و عوامل در خلق آن نقش دارند.
علی رحیمی 33 ساله، ساکن میناب است که فعالیت نمایشی خود را از 12 سال قبل آغاز و به‌عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر در جشنواره‌های تئاتر استانی، سوره، مراکز استان‌ها و فجر حضور فعال داشته است.
بیست و سومین جشنواره تئاتر هرمزگان 23 مهرماه در مجتمع شیخ طوسی شهرستان رودان آغاز و تا 27 همین ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول