اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر خبر داد:

وجود 4000 حلقه چاه آب فاقد پروانه در بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از وجود 4000 حلقه چاه آب فعال فاقد پروانه در استان بوشهر خبر داد.

وجود 4000 حلقه چاه آب فاقد پروانه در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حسین باشی‌زادگان در بازدید از شبکه‌های آب شهرستان جم اظهار داشت: شهرستان جم دارای قابلیت‌های کشاورزی بسیار بالایی است و با مدیریت صحیح منابع آب می‌توانیم به موفقیت قابل توجهی در کشاورزی برسیم.
وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با جدیت بسیار زیادی در راستای حفاظت از منابع آب فعالیت می‌کند و در دو سال اخیر به موفقیت خوبی رسیده‌ایم.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی جم و ریز ممنوع است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به علت برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیر زمینی، منطقه جم و ریز از محدوده‌های ممنوعه در زمینه برداشت آب استان بوشهر به شمار می‌آید و در واقع برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی جم و ریز ممنوع است. 
باشی‌زادگان تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار موجود حدود 2800 حلقه چاه فعال در منطقه جم و ریز، آب‌های زیر زمینی را برداشت می‌کنند و باید تلاش کنیم نسبت به مدیریت بهینه منابع آب زیرزمینی اهتمام ورزیم.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از وجود 4000 حلقه چاه آب فعال فاقد پروانه در استان بوشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود چهار هزار حلقه چاه آب فعال فاقد پروانه در استان وجود دارد که امری نگران کننده است.
باشی‌زادگان یادآور شد: بیش از 1800 حلقه چاه آب بدون پروانه بهره‌برداری مربوط به قبل از سال 1385 بوده که واجد شرایط برخورداری از مزایای قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب کشاورزی فعال فاقد پروانه بهره‌برداری هستند. 
وی ادامه داد: سایر چاه‌های فاقد پروانه محفوره قبل یا بعد از سال 85 نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای شناسایی و آمار‌برداری شده و تمام مشخصات آنها در بانک اطلاعاتی شرکت موجود است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان داشت: مسئولان شهرستان جم در راستای استفاده بهینه از منابع زیرزمینی همکاری مطلوبی داشته‌اند و این امر موجبات رشد کشاورزی را در این شهرستان فراهم کرده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول