اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت افزایش مصرف آب؛

آب شیرین قم با آب چاه تلفیق می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس ‌گفت: در صورت افزایش مصرف آب، برای فراهم کردن آب مورد نیاز مردم، مجبور به تلفیق آب شیرین با آب چاه هستیم این در حالی است که آب چاه، شور است و این موضوع موجب کاهش کیفیت آب شرب مصرفی می‌شود.

آب شیرین قم با آب چاه تلفیق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار با مسئولان برگزاری همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی، در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود خشکسالی در استان اظهار کرد: خشکسالی که هم‌اکنون در کشور شاهد آن هستیم در طول 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
وی با اشاره به چشمه‌ سرداب سردان واقع در استان لرستان که نخستین منبع آبرسانی به قم است، افزود: میزان آب خروجی از این چشمه، در اردیبهشت ماه سال جاری برابر با هزار و 500 لیتر در ثانیه بوده است که هم‌اکنون میزان پمپاژ آب به 400 لیتر در ثانیه رسیده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان آب ورودی از طرح آبرسانی به شهر قم از 2 هزار و 500  لیتر در ثانیه به هزار و 300 لیتر در ثانیه رسیده است، گفت: در صورت افزایش مصرف آب، برای فراهم کردن آب مورد نیاز مردم، مجبور به تلفیق آب شیرین با آب چاه هستیم این در حالی است که آب چاه، آبی شور است و این موضوع موجب کاهش کیفیت آب شرب مصرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در استان قم و تمام کشور بالا است، اعلام کرد: موضوع صرفه‌جویی امری لازم و ضروری است که باید در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد چرا که در غیر این صورت با بحران کم‌آبی و جیره‌بندی آب مواجه خواهیم شد.
‌آشتیانی با اشاره به کویری بودن استان قم، اظهار کرد: در اوایل اجرای طرح انتقال آب از استان لرستان به استان قم، برخی کارشناسان اقتصادی و سیاسی معتقد بودند که این عملیات بسیار هزینه‌بر است و توجیه اقتصادی ندارد.
وی در ادامه افزود: این افراد معتقد بودند هزینه نصب 20 آب ‌شیرین‌کن عظیم در سطح استان قم و فراهم کردن آب شرب مصرفی مردم با استفاده از بطری‌های آب معدنی برای مدت 50 سال، کمتر از مجموع هزینه این طرح آب‌رسانی می‌شود این در حالی است که اگر این طرح آب‌رسانی انجام نمی‌شد، تا پنج سال آینده، استان قم دیگر آب شوری هم نداشت تا با استفاده از آب‌شیرین‌کن‌های عظیم، آب مصرفی مردم را تهیه کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حمایت‌های دولت و مجلس موجب اجرای طرح آب‌رسانی به قم شد، گفت: دولت با اختصاص سالیانه هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح کمک زیادی برای فراهم کردن آب مصرفی مردم قم انجام داد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول