اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی بلایای طبیعی گرگان؛

115 اثر، شایسته دریافت مدال شدند

خبرگزاری فارس: در اختتامیه نخستین مسابقه بین‌المللی نقاشی حوادث و بلایای طبیعی در گرگان 115 اثر، شایسته دریافت مدال شدند.

115 اثر، شایسته دریافت مدال شدند
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان شامگاه یک‌شنبه در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه بین‌المللی نقاشی حوادث و بلایای طبیعی که در سالن تامین اجتماعی استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: از بین 2 هزار و 500 اثر نقاشی که به مرحله داوری رسیده است 115 اثر، شایسته دریافت مدال و 384 اثر، نیز شایسته دریافت دیپلم افتخار شدند.
حسین سمیعی افزود: محوریت این مسابقه با شش موضوع طراحی و به هفت زبان مختلف به برخی از کشورها فراخوان شد.
وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار اثر به دبیرخانه این دوره از مسابقات ارسال شده است، گفت: از بین این آثار، 2 هزار اثر از 12 کشور خارجی و 4 هزار اثر دیگر نیز مربوط به کشور ایران برای شرکت در مسابقات بین‌المللی نقاشی حوادث و بلایای طبیعی بوده است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با اشاره به اینکه برگزاری نخستین مسابقه بین‌المللی نقاشی در استان گلستان با استقبال خوبی مواجه شد، خاطرنشان کرد: راهکارهای مقابله با حوادث طبیعی، راههای پیشگیری و آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی، انسان دوستی تسکین آلام بشری، کمک به نجات انسان‌ها، حوادث و بلایای طبیعی از منظر ادیان الهی، کودک و نوجوان و حوادث و بلایای طبیعی و همچنین حفظ محیط زیست سالم و نقش آن در کاهش اثرات بلایای طبیعی از جمله موضوعات این مسابقه بوده است.
وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقا سطح آگاهی کودکان و نوجوانان میهن اسلامی در برابر حوادث طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: همواره بیشترین قشر آسیب‌پذیر در بروز بلایای طبیعی، کودکان و نوجوانان بوده‌اند که مسابقه نقاشی و ارائه توانمندی‌های خلاقانه موثرترین روش در کاهش این معضل می‌تواند قرار بگیرد.
سمیعی تصریح کرد: استان گلستان نیازمند فرهنگ‌سازی این امر مهم، برای کودکان و نوجوانان است که بیشتر از گذشته به مفاهیم پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی آگاهی داشته باشند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با بیان اینکه در کنار این مسابقه به برنامه‌های جنبی دیگری نیز پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: برنامه ورک شاپ، برگزاری نمایش و نقاشی در مراکز کانون پرورش فکری از جمله اقداماتی بود که کودکان و نوجوانان با آن آشنا شدند.    
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول