اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندارخراسان رضوی؛

جلسه کارگروه مدیریت پسماند خراسان رضوی برگزار شد‌

خبرگزاری فارس: ‌جلسه کارگروه مدیریت پسماند خراسان رضوی با حضور معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

جلسه کارگروه مدیریت پسماند خراسان رضوی برگزار شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعید حسین‌پور در این جلسه با تاکید بر اهمیت مدیریت پسماندهای شهری در استان خواستار برگزاری ماهانه و منظم جلسات کارگروه شد.
وی با بیان اینکه جلسه‌های کمیته‌های تخصصی بایستی حداقل 2 بار در ماه برگزار شود، ادامه داد: نتایج برگزاری این کارگروه‌ها شامل مصوبات، نحوه برگزاری جلسات و وضعیت اجرای مصوبات به دبیرخانه منعکس شود.
وی، افزود: اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی کردن پروژه‌‌های مصوب در کارگروه از طریق اعتبارت دستگاه‌ها و یا تصویب در شورای برنامه ریزی استان تامین می‌شود.
در ادامه جلسه سید حسین آقامیری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و مسئول دبیرخانه این کارگروه به ارائه گزارشی از تصمیمات کارگروه و وضعیت اجرایی شدن آنها پرداخت.
وی ضمن تاکید بر اهمیت لزوم تهیه بانک اطلاعات پسماندهای مختلف، خواستار اختصاص تسهیلات و منابع مالی برای به روز نگه داشتن اطلاعات این بانک و نیز پروژه تکمیل سایت لندفیل شد.
آقامیری اعتبار مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مذکور در بخش پسماندهای خطرناک بر اساس برآوردهای سال 88 را چهار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مدیریت پسماند نیازمند اختصاص اعتبارات دولتی برای ایجاد زیرساخت‌ها و تشویق بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای طرح‌ها است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درباره عملکرد کمیته کارشناسی پسماندهای خطرناک و اقدامات انجام شده در این کمیته به مواردی چون بررسی طرح مطالعات مکان یابی محل دفن پسماندهای خطرناک استان اشاره کرد.
وی در این‌ رابطه گفت: تهیه کتابچه قوانین و مقررات مرتبط با پسماند خطرناک و توزیع آن بین اعضای کمیته و تهیه شرح خدمات کمیته کارشناسی و ارائه آن به کارگروه از دیگر فعالیت‌های این کمیته است.
آقامیری اعضای این کارگروه را سازمان صنایع، اداره کل دامپزشکی، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان خدمات شهری شهرداری مشهد، معاونت بهداشت و درمان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی معرفی کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول