اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان:

سرانه خوزستان در پسماند خانگی ۱۴۰۰ گرم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: سرانه تولید پسماند خانگی در خوزستان یک هزار و ۴۰۰ گرم است که نسبت به میزان شاخص سرانه متوسط کشور که ۸۵۰ گرم است بسیار زیاد است.

سرانه خوزستان در پسماند خانگی ۱۴۰۰ گرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شاپور رستمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با محوریت روز پاکسازی عمومی، در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: سالانه 4 هزار و ۵۰۰ گرم پسماند بیمارستانی و یک هزار و ۴۰۰ گرم پسماند خانگی در استان تولید می‌شود که باید برای کاهش تولید این میزان پسماند و نحوه صحیح دفع آن باید برنامه جامع و مدونی دنبال شود.
وی افزود: باید فرهنگ رعایت بهداشت عمومی در سطح شهر بیش از این ترویج داده شود و مردم باید فضای شهر را همچون خانه خود بدانند و از ریختن زباله در سطح شهر جلوگیری کنند.
مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان تاکید کرد: هزینه‌ای که صرف جمع آوری و پاکسازی شهر می‌شود باید در بخش مهمتری صرف شود.
مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان بیان کرد: نقاط ورودی فاضلاب به رودخانه کارون بسیار کم شده است و در برنامه است که این میزان ورودی به صفر برسد.
وی افزود: پاکسازی ساحل رودخانه و خود رودخانه کارون از مهم‌ترین برنامه‌های استان است که به سرعت در حال پیگیری است.
رستمی گفت: در حال حاضر با تلاش‌های انجام گرفته نقاط ورودی فاضلاب به رودخانه کارون بسیار کاهش یافته است و طبق برنامه‌ای که دنبال می‌شود در آینده‌ای نزدیک این میزان ورودی فاضلاب به صفر می‌رسد.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح نظافت عمومی، کارهای آموزشی و فرهنگی مانند نصب بنر در شهر و توزیع بروشور در ادارات انجام شده است. عملکرد فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان با توجه به سرفصل‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شد، مورد ارزیابی‌ها قرار می‌گیرد.
رستمی با اشاره به اجرای طرح نظافت عمومی از ساعت هفت صبح تا ظهر روز چهارشنبه۳۰ شهریورماه در سراسر استان، گفت: تمام شهرداران، فرمانداران و دهیاران و روسای شوراهای روستا‌ها باید هماهنگی‌های لازم را با مردم در این روز داشته باشند.
وی افزود: با این وجود شایسته خوزستان و مردم آن نیست که وضعیت ظاهری شهر‌ها و روستاهای آن این‌گونه باشد. متاسفانه در کنار جاده‌ها، ورودی شهر‌ها و روستا‌ها و اطراف آن‌ها، در میان بازار مرکزی شهرهای استان و کوچه‌های آن‌ها پسماند‌ها و زباله‌های بسیاری به نحوه نامطلوب انباشته شده است.
رستمی بیان کرد: لازم است مسئولان از توانایی و ظرفیت‌های مردم خوزستان در بهداشت و نظافت عمومی استفاده و آن‌ها را در جهت حفظ بهداشت و تمییزی شهر با خود همراه کنند.
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان ادامه داد: هر ساله چندین میلیون نفر همراه با کاروان راهیان نور و مسافران نوروزی وارد استان می‌شوند و از نکات مثبت خوزستانی‌ها بسیار صحبت می‌کنند، ولی می‌گویند خوزستان می‌تواند از این وضعیتی که دارد پاکیزه‌تر باشد.
وی ادامه ‌داد: طی چند سال گذشته در شورای سلامت استان اقداماتی جدی صورت گرفت و شورای سلامت شهرستان‌ها هم فعال شد، وضعیت برخی از این شهرستان‌ها بهتر از گذشته شد که البته این کافی نیست، زیرا همه شهرستان‌ها به یک اندازه از بهداشت ظاهری برخوردار نیستند.
رستمی گفت: برای کمک به فضای ظاهری شهر‌هایمان و فرهنگ‌سازی در این زمینه لازم است که با مشارکت مردم و هماهنگ کردن آن‌ها با دستگاه‌های اجرایی به صورت نمادین، چند روز از سال را به نظافت عمومی شهر‌ها اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: برای بهتر پیش رفتن اجرای این طرح باید از نیروهای بسیج، هلال احمر و دانش آموزی و مساجد کمک گرفته شود. البته پس از اجرای طرح، حفظ و نگهداری پاکیزگی شهر و روستا‌ها بسیار مهم است و باید در این زمینه فرهنگ‌ سازی صورت گیرد و در صورتی که برخی افراد بی‌توجهی کردند به آن‌ها تذکر داده و ارشاد شوند در صورت لزوم هم باید با آنها برخورد شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول