اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای طرح‌های بنیادین در آموزش و پرورش کشور

خبرگزاری فارس: نماینده وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح‌های بنیادین در آموزش و پرورش کشور خبر داد.

اجرای طرح‌های بنیادین در آموزش و پرورش کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرشید سیاری ظهر امروز در مراسم اولیا و مربیان در دبیرستان و مرکز پیش‌دانشگاهی آیت‌الله‌العظمی بهجت رشت بر ضرورت پیوند ارتباط بین اولیا و مربیان تاکید کرد و اظهار داشت: ارتباط این دو نقش مهمی در موفقیت دانش‌آموزان دارد.
وی افزود: دانش‌آموزان باید ارتباط و تعامل و همفکری اولیا و مربیان را باور کنند و در راستای استحکام این ارتباط همکاری‌های لازم بین خانه و مدرسه را داشته باشند.
معاون اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش جایگاه انجمن‌های اولیا و مربیان در واحدهای آموزشی را بالا دانست و تصریح کرد: پیوند اولیا و مربیان و تداوم و استحکام این پیوند نقش مهمی در تحقق نظام تعلیم و تربیت دارد.
وی روحیه دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی را متفاوت خواند و بیان داشت: رفتار ما با دانش‌آموزان باید مناسب با شرایط و روحیه آنها باشد.
سیاری تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس را بسیار موثر و مهم ذکر و ایجاد و تقویت اتاق فکر اولیا به عنوان کانون توجه مورد تاکید قرار داد.
وی شناسایی ظرفیت خانواده‌ها و بهره‌گیری از توان آنها را مهم دانست و یادآور شد: خانواده‌ها نیز باید مانند دانش‌آموزان کارنامه قابل قبولی در بحث همکاری با مدرسه ارائه دهند.
نماینده وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی در 22 ماه اخیر اجرا شده است، افزود: حاصل این اجرا، رشد، پیشرفت و تعالی جایگاه آموزش و پرورش در کشور است.
وی با اشاره به تحول بنیادین در آموزش و پرورش اذعان داشت: برای تحقق این مهم برنامه‌ها و پروژه‌های زیادی در این مدت اجرا شده و یا در حال اجراست.
سیاری، تشکیل مجتمع‌های آموزش و پرورش، بیمه طلایی فرهنگیان، طرح آموزش شنا، هوشمندسازی مدارس، ساماندهی زمان آموزش، راه‌اندازی مدارس قرآن، استخدام‌ها و جمع کردن حاشیه‌های آموزش و پرورش را از جمله این برنامه‌ها و پروژه‌ها عنوان کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم یکی از راه‌های افزایش سطح علمی و معنوی دانش‌آموزان را ارتباط بین معلمان و اولیا دانست.
ایوب نجف‌زاده گفت: آنچه که امروز به عنوان یک اصل مطرح است، مدرسه و خانه به عنوان دو نهاد تربیتی بوده که می‌تواند در تربیت دانش‌آموزان موثر باشد.
این مسئول با بیان اینکه خانه به عنوان مدرسه نخست و مدرسه به عنوان خانه دوم از اهمیت و جایگاه بسیار زیادی در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور برخوردار است، افزود: ارتباط بین خانه و مدرسه از لحاظ اجرای تدریس برای دانش‌آموزان و معلمان بسیار مهم است.
وی ادامه داد: پیوند اولیای دانش‌آموزان و انجمن مدرسه پل ارتباطی بین خانه و مدرسه است که سبب شناخت طرفین را ایجاد می‌کند.
نجف زاده، نواخته شدن زنگ پیوند اولیا و مربیان در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام را مهم برشمرد و تصریح کرد: پیوند، ارتباط و همفکری بین اولیا و مربیان در آموزش و پرورش بسیار مهم است.
وی با اشاره به دوره‌های آموزش خانواده که در راستای استحکام در بین خانه و مدرسه برگزار می‌شود، ابراز داشت: اولیای دانش‌آموزان با اشتیاق و آگاهی کامل در آن شرکت می‌کنند.
مدیر کل آموزش و پروش گیلان به اهمیت نواخته شدن این زنگ و به یک بار اکتفا نکردن در طول سال اشاره کرد و یادآور شد: نواخته شدن این زنگ هشداری برای ارتباط مستحکم‌تر بین اولیا و مربیان است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های بالا بردن سطح علمی و معنوی دانش آموزان ارتباط بین معلمان و اولیا است، خاطرنشان کرد: یکی از حقوق دانش‌آموزان این است که معلمان و اولیا نسبت به آنها شناخت کافی را پیدا کنند.
نحف‌زاده پیوند بین اولیا و مربیان را موجب افزایش آگاهی دو طرف و شناخت لازم بین طرفین برای ارتقای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دانست.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول