اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راین تأکید کرد:

مشارکت جوانان در برنامه‌ریزی‌ها

خبرگزاری فارس: امام جمعه راین گفت: برنامه‌ریزی برای قشر جوان بدون مشورت با آنها امکان‌پذیر نیست.

مشارکت جوانان در برنامه‌ریزی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حمید اسماعیل‌پور ظهر امروز در نخستین جلسه شورای جوانان شهر راین اظهار داشت: این شورا باید زودتر از این تشکیل می‌شد تا به بررسی‌ و رایزنی درباره مسائل جوانان و مسائل مختلف شهر راین بپردازد.
وی گفت: با توجه به تجارب گذشته به این نتیجه رسیده‌ام که اگر قرار است، برای قشر جوان برنامه‌ریزی کنیم، بدون مشورت با خودشان این امر به خوبی امکان‌پذیر نیست.
اسماعیل‌پور افزود: جولان فکری جوانان در مقایسه با افراد مسن قابل مقایسه نیست و به همین دلیل باید در تمام‌ زمینه‌ها با آنان مشورت کرد و از آنان نظر خواست.
وی با اذعان به این موضوع که هنوز قالب فکری جوانان مانند افراد مسن دچار تعصبات نشده است، تصریح کرد: برخی افراد در حیطه دین‌شناسی دچار تعصب شده‌اند.  
اسماعیل‌پور با بیان اینکه دیانت و اسلام مجسم را بر اساس رفتار و ظاهر ائمه اطهار (ع) شناخته‌ایم و بر اساس آن دین را برای ما تفسیر کرده‌اند، خاطر‌نشان کرد: زندگی کردن به‌روز بر اساس دین هنرمندی می‌خواهد و جوانان باید سعی کنند در چارچوب دین زندگی به روز  داشته باشند.
وی نداشتن موفقیت در کارها را ناشی از تنبلی خود افراد دانست و خطاب به جوانان گفت: تا می‌توانید مطالعه کنید که مطالعه کلید موفقیت در کارهاست.
اسماعیل‌پور افزود: البته حکمت‌های گذشتگان از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار است و معنایش این است که تا روز قیامت ما را به سعادت برساند و شما جوانان باید این حکمت‌ها را با توجه به زمان حال به کار ببندید.
امام جمعه راین با تأکید بر سعی و تلاش از سوی جوانان ‌گفت‌: هم اکنون جوی حاکم شده است که افراد درگیر بیرون کشیدن گلیم خود از آب هستند و به امور دیگران کاری ندارند که شما جوانان باید این ساختارها را  در هم بشکنید و روال صحیحی را پایه‌ریزی کنید که این کار نیازمند هنرمندی و از خود گذشتگی است.
اسماعیل‌پور تصریح کرد: در گذشته روحیه از خود گذشتگی بسیار پر‌رنگ بود و افراد برای رسیدن به مقصد از انجام هیچگونه کار شرافتمندانه ابایی نداشتند.
وی مطالعه‌، علم و دانایی و از خود گذشتگی را کلید موفقیت در کارها دانست و خاطرنشان کرد: در انجام کارها باید خدا را در نظر داشته باشیم و از پذیرش مسئولیت‌ها استقبال کنیم.
اسماعیل‌پور همچنین از جوانان خواست تا علم‌آموزی در سطح اعلا را دستور کار خود قرار دهند و به سطحی‌ترین دانایی‌ها اکتفا نکنند و با تأکید بر رسیدگی به دغدغه‌های جوانان بیان داشت: باید برای حل مشکلات جوانان از بیان سخنان‌آرمانی پرهیز کنیم و راهکار علمی و عملی برای آنها پیدا کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول