اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سالگرد سفر مقام معظم رهبری صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی فضای سبز 187 هکتاری ورودی شهر مقدس قم

خبرگزاری فارس: در آستانه سالگرد سفر مقام معظم رهبری و در مراسمی با حضور استاندار قم، معاونین استاندار، شهردار و جمعی از مدیران، عملیات اجرایی ایجاد فضای سبز 187 هکتاری ورودی قم از سمت شمال آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی فضای سبز 187 هکتاری ورودی شهر مقدس قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، در آستانه سالگرد سفر مقام معظم رهبری و در مراسمی با حضور استاندار قم، معاونین استاندار، شهردار و جمعی از مدیران، عملیات اجرایی ایجاد فضای سبز 187 هکتاری ورودی قم از سمت شمال آغاز شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در این مراسم طی سخنانی به اهمیت کاشت درخت و فضای سبز در اسلام اشاره و اظهار داشت: دین اسلام، اهتمام ویژه‌ای نسبت به درختکاری و حفظ محیط زیست دارد و تا جایی که کاشت درخت در ردیف ارزشمندترین اعمال یاد شده است.
استاندار قم تاکیدات اسلام را ناشی از آثار و فواید بی‌شمار درخت و فضای سبز دانست و گفت: درختکاری علاوه بر کمک به پاکی محیط زیست و تلطیف هوا، در جذب آلاینده‌ها، کاهش آلودگی و حفظ خاک موثر و مفید است.
موسی پور با تاکید بر لزوم توجه جدی به توسعه فضای سبز در قم تصریح کرد: شرایط اقلیمی قم، سرانه پایین فضای سبز و وجود ریزگردهایی با منشاء داخلی و خارجی، لزوم توسعه فضای سبز در قم را ضروری کرده است.
وی از آغاز عملیات اجرایی ایجاد 187 هکتار فضای سبز در ورودی شهر قم به‌عنوان اقدامی ارزشمند و گام مهمی در زمینه جبران کمبود فضای سبز استان یاد و خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز قم، منظر ورودی اصلی شهر از سمت تهران را که روزانه مسافران زیادی از آن عبور می کنند زیبا و چشم نواز خواهد کرد.
استاندار قم با بیان این که مشابه چنین طرح‌هایی باید در سایر ورودی‌های قم اجرا شود گفت: برای ورودی‌های شرقی و غربی شهر نیز طرح‌هایی در دست بررسی و اجرا است که از مهم‌ترین آنها می توان به احداث پارک عظیم 470 هکتاری ثامن در خروجی محور قم ـ گرمسار اشاره کرد که به‌زودی عملیات ساخت این مجموعه عظیم آغاز خواهد شد.
موسی پور با اشاره به اینکه جای بسی خوشحالی است که این طرح در آستانه سالگرد سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری اجرا می‌شود، گفت: امیدوارم با همت و تلاش مضاعف همه مدیران و دست اندرکاران، شاهد عمران و آبادانی بیشتر این خطه باشیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول