اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کاشان:

تکریم هیئت‌های مذهبی احترام به فرهنگ است

خبرگزاری فارس: شهردار کاشان گفت: ارج نهادن و تکریم هیئت‌های مذهبی احترام به فرهنگ است.

تکریم هیئت‌های مذهبی احترام به فرهنگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سعید مدرس‌زاده ظهر امروز در جمع رؤسای هیئت‌های مذهبی این شهرستان با اشاره به ریشه‌های اعتقادی مردم این خطه در رونق هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی کاشان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی این خطه دارالمؤمنین داشته ‌است.
وی تکثر و تعدد هیئت‌های مذهبی در کاشان را شاخصه این شهرستان دانست و تصریح کرد: این امر ناشی از ایمان و عمق ارادت مردم این خطه به ائمه اطهار(ع) است. 
شهردار کاشان با تأکید بر اهمیت بصیرت در رؤسای هیئت‌های مذهبی نسبت به شرایط کنونی کشور افزود: رؤسای هیئت‌های مذهبی باید نسبت به انتخاب مداحان و خطبا و سخنرانان در خط ولایت دقت لازم را داشته باشند.
این مسئول محور بودن قرآن و اهل بیت(ع) در برنامه‌های هیئت‌های مذهبی کاشان را موجب رفع مشکلات فرهنگی دانست و از هیئت‌های مذهبی کاشان به عنوان فرصتی ارزشمند برای بهره‌برداری در اطلاع‌رسانی و بالا بردن بینش جامعه نام برد.
مدرس‌زاده با تأکید بر لزوم انتخاب زندگی ائمه اطهار (ع) به عنوان محور برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی از جایگاه بسیار خوبی برای ترویج سیره اهل بیت (ع) و قرآن برخوردار است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره گرفت.
وی با اشاره به آغاز فعالیت‌ها و تلاش‌های هیئت‌های مذهبی برای آمادگی و ایجاد زمینه‌های لازم برای برپایی مراسم عزاداری محرم و صفر، بر توجه رؤسای هیئت‌های مذهبی به رعایت نکات ایمنی تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این امر جلسه گردهمایی هیئت‌های مذهبی به منظور ایجاد هماهنگی بین آنها و دستگاه‌های مرتبط برای ارتقای سطح ایمنی ساختمان حسینیه‌هاٰ، تکایا و مساجد برپا شده و شهرداری و سازمان‌های تابعه آن نیز آمادگی خود را برای همکاری به منظور تحقق این امر اعلام می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این مراسم نقش هیئت‌های مذهبی در مقابله با جنگ نرم دشمن را به لحاظ گستردگی مخاطبان بسیار مؤثر خواند.
حسین واعظی با تبیین جایگاه هیئت‌های مذهبی در کاشان افزود: وجود بیش از 600 هیئت مذهبی در کاشان نشان‌دهنده علاقه و ارادت مردم دارالمؤمنین کاشان به ائمه اطهار‌(ه) به ویژه امام حسین(ع) است.
وی در پایان اذعان داشت: باید از این ظرفیت موچود و علقه مذهبی استفاده نمود چرا که کاشان جزء اولین شهرهای ایران است که مذهب تشیع را پذیرفته‌است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول