اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال احمر کشور خبر داد:

آمادگی 2 میلیون ایرانی برای انجام عملیات‌ نجات‌وامداد

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون ایرانی برای انجام عملیات‌های نجات و امداد در کشور با گذراندن دوره‌های آموزشی و انجام مانورهای مختلف آماده شده‌اند.

آمادگی 2 میلیون ایرانی برای انجام عملیات‌ نجات‌وامداد
یوسف صنایعی امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های هلال احمر خرمشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی هلال احمر، آماده کردن بسترهای مورد نیاز برای انجام عملیات‌های امداد و نجات در همه مناطق کشور است.
وی با اشاره به وقوع برخی حوادث غیر مترقبه و لزوم استفاده از نیروهای ورزیده و آموزش دیده گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون ایرانی ضمن عضویت در هلال احمر دوره‌های مختلف امداد و نجات را گذرانده‌اند که از این افراد در عملیات‌های مختلف در سطح کشور استفاده خواهد شد.
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با اعلام اینکه این جمعیت تنها 6 هزار و 500 نیروی ثابت دارد، خاطرنشان کرد: این جمعیت با در اختیار داشتن سازمان جوانان، داوطلبان در شاخه‌های دانش آموزی، دانشجویی، کارگری و کارمندی، با آموزش‌های ارائه شده مخاطبان خود را به افراد آموزش دیده تبدیل کرده و در زمان عملیات اقدامات موثری را برای حادثه دیدگان به عمل می آورد.
وی با اشاره به نقش کلیدی مردم در عرصه امداد و نجات افزود: در ابتدای حادثه نخستین کسانی که در وقت و زمان طلایی حضور دارند، مردم هستند بنابراین آموزش و ترویج فرهنگ خودامدادی برای اقشار جامعه ضروری است.
صنایعی گفت: وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر قبل از حادثه که در قانون برنامه پنجم توسعه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب شده، عهده‌دار ارائه آموزش‌های همگانی، عمومی، تخصصی به تمامی جوانان و داوطلبان است.
صنایعی خاطرنشان کرد: سازمان های دیگر نیز قبل و بعد از حادثه برای ایجاد امنیت و امکانات لازم برای حادثه دیدگان از جمله بهداشت و درمان، مسکن و شهرسازی، آب و برق، نیروهای انتظامی و نظامی، رسانه‌های گروهی و دیگر سازمان‌ها نیز شرکت دارند.
وی در ادامه  فراهم کردن امکانات و تجهیزات برای تمامی پایگاه‌ها و مراکز امداد نجات اعم از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و مراکز نگهداری کالا با توجه به استانداردها از جمله وظایف جدی هلال احمر عنوان کرد و گفت: 22 قلم برای هر خانواده آسیب دیده تعریف شده که در مواقع وقوع حوادث غیر مترقبه نسبت به تامین و تحویل آن به آسیب دیدگان اقدام خواهد شد.
 معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به لزوم اجرای کامل مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت گفت: در دور اول سفر ریاست جمهوری 2 هزار خودرو ویژه امداد و نجات و آمبولانس در اختیار تمامی مراکز و پایگاه‌های کشور گذاشته شد.
وی در ادامه هدف از سفر به شهرستان خرمشهر را بررسی مشکلات و کمبودهای این شهر عنوان کرد و افزود: در این سفر تمامی مراکز از نظر بودجه و امکانات و تجهیزات مورد بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد که پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در شش ماهه دوم به اتمام برسند و در مرحله بعدی پروژه‌های با پیشرفت بین 50 تا 70 درصد به پایان خواهیم رساند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول