اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم ‌ـ 1‌

رسیدگی به مصوبات سفر رهبری دستور کار شوراست

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم رسیدگی و پیگیری مصوبات سفر سال گذشته رهبری به شهر مقدس قم را، از جمله اهداف شورای اسلامی شهر قم دانست.

رسیدگی به مصوبات سفر رهبری دستور کار شوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن بختیاری در نشست خبری شورای اسلامی شهر مقدس قم که ظهر امروز در ساختمان شورای شهر برگزار شد، سفر سال گذشته رهبری به استان قم را، یک خاطره ماندگار در اذهان مردم قم دانست و گفت: سفر رهبری برای مردم قم بسیار با برکت بود چنانچه در طول سفر ایشان، 14 هزار میلیارد ریال در قالب 321 مصوبه و در راستای توسعه و آبادانی به استان قم اختصاص یافت.
وی رفع دغدغه رهبری در مورد شهر قم را از اهداف و فعالیت‌های شورای اسلامی شهر عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که به شهرداری و شورای شهر مربوط می‌شد، با استفاده از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات پیگیرانه، تا حد توان و ظرفیت به سرانجام رسیدند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم با بیان اینکه یکی از موارد مهم برای رهبری، برنامه‌ریزی دقیق در راستای تکریم ارباب رجوع در شهرداری‌های استان قم بوده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که انجام شده است، در راستای عمل به منویات رهبری قدم برداشته‌ایم و بسیاری از منویات معظم له در نخستین‌ سالگرد سفر ایشان به قم، اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهر در استفاده از خدمات الکترونیکی گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع، اصلاح فرایندهای مدیریت شهری را در دستور کار قرار داده‌ایم که ارائه خدمات الکترونیکی گام بلندی در زمینه تکریم ارباب رجوع و تسهیل در کارها شمرده می‌شود.
بختیاری تغییر و تحول اساسی در سیستم مدیریت شهری را، تغییر در نحوه تعاملات بین مردم و شهرداری دانست و اظهار داشت: خواسته رهبری از شهرداری‌های استان قم، برخورد مناسب و پاسخگویی کامل به ارباب رجوع بوده است که شهرداری‌ها هم موظف به انجام این ماموریت شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به مصوبات سفر سال گذشته رهبری به استان قم افزود: چهار پروژه از میان 321 پروژه سفر رهبری مربوط به شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده است و به نوعی مجری آن شهرداری شهر مقدس قم است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم منابع استانی و منابع داخلی شهرداری شهر قم را منابع مالی این چهار پروژه دانست و اعلام کرد: یکی از این چهار پروژه، پروژه ساماندهی به سکونت‌های غیر رسمی در شهر قم است که مربوط به ساماندهی منازل و ساختمان‌هایی می‌شود که به صورت غیرمجاز ساخته شده‌اند.
وی در ادامه اظهار داشت: این پروژه در سال 1390 با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال بوده که این میزان اعتبار باید از سه منبع استانی، شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی فراهم شود اما با وجود اینکه این پروژه جز مصوبه‌های سفر رهبری بوده است، تاکنون هیچ اعتباری برای این طرح ابلاغ نشده است.
بختیاری طرح احیای بافت فرسوده شهری قم را، یکی دیگر از پروژه‌های سفر رهبری خواند و گفت: با توجه به اینکه هزار و 200هکتار از سطح شهر که بخش عمده شهر را تشکیل می‌دهد، جز بافت فرسوده به شمار می‌آید، احیای بافت فرسوده شهر قم بسیار حایز اهمیت است و رفع این مشکل اولویت اصلی عمران شهری شهرداری شهر مقدس قم است.
وی اعتبار این پروژه در سال 1390 را 150 میلیارد ریال دانست که باید با استفاده از منابع استانی، شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی استان قم فراهم شود اما تنها 50 میلیارد ریال اعتبار  استانی و 50 میلیارد ریال شهرداری در قالب تخفیف عوارض پرداخت شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم پروژه اصلاح تکمیل معابر شهرک پردیسان را یکی دیگر از دستاوردها و مصوبات سفر رهبری دانست و افزود: اعتبار این مصوبه در سال جاری در حدود 50 میلیارد ریال است که باید 20 میلیارد ریال آن توسط منابع استانی، 20 میلیارد ریال توسط سازمان مسکن و شهرسازی و 10 میلیارد ریال آن توسط دفتر مقام معظم رهبری پرداخت شود اما تنها سهم دفتر مقام معظم رهبری به شهرداری ابلاغ شده است.
وی در پایان پروژه اجرا و ساماندهی فضای سبز معابر و محلات شهر قم را چهارمین پروژه مربوط به شهرداری قم دانست و اظهار داشت: اعتبار این پروژه نیز برای سال جاری تنها 50 میلیارد ریال است که باید 20 میلیارد ریال آن توسط وزارت کشور، 10 میلیارد از اعتبارات استانی، 10 میلیارد ریال آن از منابع شهرداری و 10 میلیارد ریال آن توسط دفتر مقام معظم رهبری فراهم می‌شد اما تنها دفتر مقام معظم رهبری به وعده خود عمل کرده و 10 میلیارد ریال را به شهرداری شهر مقدس قم ابلاغ کرده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول