اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:

دولتی موفق‌تر است که تجار فعالی داشته باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: دولتی در زمینه اقتصادی موفق‌تر است که تجار و بازرگانان سرپا و فعال‌تری داشته باشد.

دولتی موفق‌تر است که تجار فعالی داشته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامعلی میگلی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت:  به نمایندگی از مردم شریف استان از زحمات رئیس اسبق اتاق بازرگانی بوشهر که در دو دوره ریاست خود، زحمات زیادی را کشیده است قدردانی کرده و امید دارم وی در اتاق بازرگانی کشور محل خود را پیدا کرده و حامی اتاق بوشهر در تصمیمات کشوری شود.
وی بیان کرد: هر روز و مکرر در اندیشه بازیابی رونق تجارت و بازرگانی بوشهر در گذشته نه چندان دور هستم و یقین دارم دولتی در زمینه اقتصادی موفق‌تر است که تجار و بازرگانان سرپا و فعال‌تری داشته باشد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم اضافه کرد: تا چه زمانی تاجر بوشهری می‌خواهد ترخیص کار کالای بازرگان مرکز نشین باشد.
وی اظهار داشت: چرا در گذشته در بوشهر شش کنسولگری داشته‌ایم و در حال حاضر دچار رکود در این زمینه‌ایم حال آنکه این امر فقط بخاطر رونق تجارت در آن برهه بوده و توریست، نفت و کشاورزی در این مورد تاثیری نداشته است.
میگلی‌نژاد گفت: چطور گمرک بوشهر حتی در قیاس با دو گمرک همسایه خود نظیر گناوه و دیلم نتوانسته در کنار تامین نیاز بازار کشوری، بازار سنتی بوشهر و بندرنشینان را راضی کند.
وی خواستار ادامه یافتن چنین نشست‌هایی با دستور کار مناسب و پیگیری مشکلات و موانع کاری بصورت جداگانه و تخصصی‌تر با همکاری اعضا اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر شد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر نیز ابراز داشت: به گواه اسناد و مدارک موجود در چند سال اخیر هرگاه که در ارتباط با امورات جاری اتاق با میگلی‌نژاد نماینده مردم، مکاتبه‌ای انجام داده یا درخواستی داشته‌ایم وی دریغ نداشته و حتی المقدور توقعات اتاق را برآورده کرده است.
شریف‌پور بوشهری مقام معظم رهبری از جمله ماموریت‌های اتاق در سال جهاد اقتصادی را ایجاد انگیزه و امید در بخش خصوصی دانسته‌اند، اظهار داشت: در این زمینه اتاق به‌طور احسن وظیفه خود را انجام داده است اما در بخش دولتی همکاری لازم برای ارتقای فعالیت‌های بخش خصوصی صورت نمی‌گیرد.
وی مشکلات تجار و بازرگانان بوشهری در این برهه را مسائلی چون حذف ترخیص و ورود برخی کالاها از گمرک بوشهر و تخصصی کردن گمرکات دانست و با بیان اینکه این امور هیچ توجیه و ماده قانونی ندارد و موجب فلج شدن گمرک می‌شود، اظهار داشت: در زمینه‌های قانونی نیز از جمله قانون مصوب بودجه سال جاری پیرامون اعطای مهلت و بخشودگی جرایم و دیرکرد تسهیلات اعطا شده به بخش‌های تولیدی و صنعتی به صورت صحیح و روشنی تاکنون اجرا نشده است.
بنابر این گزارش در ادامه این دیدار هر یک از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بوشهر به بیان دیدگاه‌های خود و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود پرداختند.
لزوم جلوگیری از اجرای گزینشی بخشنامه‌های اجرایی در گمرک، ایجاد منطقه عادی در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی برای انجام برخی امور گمرکی خاص، چاره اندیشی سریع و ویژه برای عرضه خرمای تولیدی استان و فروش آن، حذف ترخیص برخی کالاها در گمرکات تخصصی و رفع مشکلات موجود ارزی در روابط فیمابین بانک‌های عامل با بخش تجارت و بازرگانی از نکاتی بود که از سوی اعضا در این نشست مطرح شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول