اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان:

ورود کالای زیر 500 تن برای لنج‌های تجاری مجاز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌و بلوچستان گفت: ورود کالا برای ملوان و کارکنان لنج‌های تجاری زیر 500 تن تا سقف 15 میلیون ریال مجاز است.

ورود کالای زیر 500 تن برای لنج‌های تجاری مجاز است
 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیاوش رضوانی صبح امروز در جلسه بررسی ورود کالاهای وارداتی توسط ملوانان و کارکنان در اداره کل بنادر و دریانوردی استان در چابهار اظهار داشت: دولت برای تسهیل و ثبت و ضبط و نظارت بر ورود و خروج کالا از مبادی مرزی طبق نامه شماره 116674 ت 545059 مورخ 8/6/90 مصوبه هیئت وزیران هر یک از ملوانان و کارکنان لنج‌های تجاری زیر 500 تن مجاز هستند طی چهار نوبت در سال و هر نوبت تا سقف 15 میلیون ریال با معافیت سود بازرگانی کالا وارد کشور کنند.
وی افزود: کالاهای قابل ورود و میزان آن بر حسب شرایط استان‌های ساحلی توسط کارگروه با مسئولیت وزارت صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش، امور اقتصادی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان بیشترین دریانورد را در سطح استان‌های ساحلی دارد و با مصوبه این طرح می‌توانیم بالاترین اشتغال‌زایی را در منطقه داشته باشیم.
معاون توسعه بازرگانی خارجی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه گفت: افراد می‌توانند از این مزایا استفاده کنند که سفر آنان به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با عناوین ملوان، خدمه و کارکنان باشد.
غلامعلی گنجعلی افزود: ما در تلاشیم در این نشست برای استان سیستان و بلوچستان علاوه بر کشورهای حوزه خلیج فارس کشور همسایه پاکستان را  در این مصوبه به لیست پیشنهادی قوانین صادرات و واردات اضافه کنیم زیرا پیشنهادات براساس مصوبه قانون ساماندهی مبادلات مرزی و مصوبه هیئت وزیران ورود کالاها به صورت منطقه‌ای است.
وی تصریح کرد: براساس لیست پیشنهادی ورود کالا در دو بخش ارزاق عمومی و لوازم خانگی است که در بخش ارزاق عمومی 12 مورد کالاهایی از جمله برنج خوراکی، چای، قهوه، نسکافه، انواع روغن خوراکی، قند و شکر، ادویه‌جات، کمپوت و میوه‌های گرمسیری است.
معاون توسعه بازرگانی خارجی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بخش لوازم خانگی کالاهایی از قبیل پتو، جاروبرقی، موتور لنج و قایق، دوچرخه، تلویزیون 20 اینج به بالا، کولرهای گازی، موتور ژنراوربا 20 کیلو ولت تولید برق، قطعات کامپیوتر و لب تاب، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، انواع لاستیک سبک و سنگین، عینک و ... است.
وی گفت: کالاها در بخش ارزاق عمومی از 30 تا 100 درصد سود بازرگانی معافند اما در بخش لوازم خانگی که 70 قلم جنس است از تخفیف 50 درصدی بهره‌مند می‌شوند.مصوبه قانون ساماندهی مبادلات مرزی در سال 91 جنبه اجرایی پیدا می کند.
این جلسه با حضور نمایندگانی از اداره تعاون استان، ستاد نظارت و گمرکات استان، رئیس اداره تجارت الکترونیک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گذرنامه، دریابانی و اداره غله برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول