اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

مدیران از تجاری‌سازی ایده‌ها حمایت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار قم، تجاری‌سازی طرح‌ها، اختراعات و ایده‌ها را امری ضروری دانست و گفت: اگر طرحی وارد بازار مصرف نشود، کارآمدی لازم را ندارد.

مدیران از تجاری‌سازی ایده‌ها حمایت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در نشست اعضای کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم که دوشنبه شب در تالار معصومیه(س) استانداری قم برگزار شد، پیشرفت و سربلندی استان را مدیون جریان نخبگی استان دانست و اظهار کرد: مدیران استان در زمینه خدمت به نخبگان قدم خواهند برداشت.
وی با بیان اینکه مجموعه استان در بکارگیری از امکانات برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نخبگی استان مصمم است، افزود: این مسیر یک سیاست کلی در سطح استان و کشور است که تمام مدیران استانی و کشوری باید آن را دنبال کنند.
استاندار قم با اشاره به اعلام نتایج کنکور و جشنواره علم تا عمل عنوان کرد: به‌کارگیری استعدادها و خلاقیت‌های قشر نخبگان، تلاش زیادی را می‌طلبد و کسب رتبه‌های یک رقمی و دو رقمی در کنکور سراسری سال 90، کسب رتبه‌ اول در جشنواره علم تا عمل و ملی شدن سه طرح استان استان قم شاهدی بر استعدادهای گوناگون و سرشار این قشر از جامعه‌ استان قم است.
وی برگزاری نشست‌هایی در زمینه پیشرفت علمی و رفع مشکلات نسل جوان و جریان نخبگی استان را الزامی دانست و گفت: تعامل بین نخبگان و مسئولان استان ضروری است که برگزاری چنین نشست‌هایی بیانگر همین موضوع است، اما برگزار نشستی با اصحاب صنعت و مبادله علم روز دنیا و تجربه، از جمله مواردی است که به پویایی و بهبود وضعیت طرح‌ها کمک می‌کند.
‌موسی‌پور با اشاره به سخنان رهبری در زمینه‌ تجاری‌سازی ایده‌ها، اظهار کرد: کمک به رشد و توسعه علمی و اقتصادی استان با استفاده از وارد کردن علم به بازار مصرف الزامی است که می‌توان با استفاده از مشورت کردن با صنعتگران، راه‌های تجاری‌ سازی این تکنولوژی‌ها را به دست آورد و به کار گرفت.
وی با بیان اینکه استان قم از ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌ علوم انسانی برخوردار است، اعلام کرد: نخستین مرکز رشد علوم انسانی در استان قم افتتاح شده است که بیانگر ظرفیت بالای بخش علوم انسانی در استان است و باید با وارد کردن علوم انسانی به بازار اقتصاد و کار، زمینه‌ گره‌گشایی از مسائل دنیای امروز توسط علوم انسانی را فراهم کنیم.
استاندار قم در پایان از تلاش‌های مسئولان استان در زمینه‌ نخستین پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: تلاش‌های صادقانه‌ مسئولان به ثمر نشسته است و به‌زودی شاهد افتتاح پارک علم و فناوری در استان قم خواهیم بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول