اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 1500 نفر از معلولان؛

جشن پارالمپیک در اراک برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با 24 مهر ماه روز جهانی پارالمپیک، جشن پارالمپیک با حضور یک هزار و 500 نفر از معلولان و ورزشکاران معلول استان مرکزی در محل سالن دو هزار نفری شهدای پنج مرداد اراک برگزار شد.

جشن پارالمپیک در اراک برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی پیش از ظهر امروز در این مراسم گفت: معلولیت به معنای محدودیت نیست و ورزش افراد معلول باید همانند افراد عادی مورد توجه قرار گیرد.
خسرو قمری افزود: ورزشکاران معلول استان در سال‌های اخیر با درخشش در میادین مختلف ورزشی افتخارات بسیاری را برای ورزش استان رقم زده‌اند که قابل تقدیر است.
وی تصریح کرد: ورزش یکی از ضروری‌ترین نیازها برای سلامت جسم و روح افراد معلول است چرا که معلولان با ورزش به جامعه باز می‌گردند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه پیشنهاد روز پارالمپیک از سوی ایران به کمیته بین‌المللی المپیک مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت، ادامه داد: معلولیت آثار جسمی و روحی خاصی بر فرد مبتلا بر جای می‌گذارد که با ورزش می‌توان تامین سلامت جسمی و روانی فرد معلول را جبران و تضمین کرد.
قمری ورزش را از عوامل ضروری در ادامه زندگی معلولان دانست و ادامه داد: ورزش یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می‏آید، زیرا ورزش می‏تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و سلامت روحی و جسمی انسان را تضمین کند.
وی روز پارالمپیک را گام موثری در راستای توسعه ورزش معلولان دانست و خاطر نشان کرد: ورزشکاران معلول نباید احساس کنند تفاوتی بین آنان و ورزشکاران دیگر وجود دارد، آنها باید همچون ورزشکاران عادی به ورزش اهمیت داده و برای کسب مدال در میادین ورزشی بکوشند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با تاکید بر اینکه توسعه‌ ورزش‌ در یک‌ جامعه‌ می‌تواند دستیابی‌ به‌ جامعه‌ سالم‌ را امکان‌پذیر سازد، گفت: در برنامه‌ریزی برای توسعه‌ ورزش‌ باید اقشاری‌ که‌ به‌ نوعی دارای‌ معلولیت‌ هستند، نیز مورد توجه قرار گیرند و تمامی امکانات و شرایط برای آنها فراهم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 دانش‌آموز معلول در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل هستند.
عبدالله اسد‌ی‌پور با بیان اینکه این دانش‌آموزان به نوعی از معلولیت‌های بینایی، شنوایی، جسمی‌، حرکتی و ذهنی رنج می‌برند، افزود: دانش‌آموزان معلول باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرند.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش معلولان این اداره هم اکنون ساخت سالن ورزشی و مدرسه مجهز به سالن ورزشی، استخر و سونا را در دست اقدام دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول