اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت اسکیت استان اردبیل:

60 درصد اسکیت‌بازان اردبیل زن هستند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکیت استان اردبیل گفت: 60 درصد اسکیت‌بازان استان اردبیل زنان توانمندی‌ هستند که حضور قوی در مسابقات، تمرینات‌ و اردوهای مختلف دارند.

60 درصد اسکیت‌بازان اردبیل زن هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر بیننده پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت اسکیت استان اردبیل که با حضور رئیس فدراسیون اسکی در مجموعه رضازاده اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: از 364 ورزشکار بیمه شده فعال در رشته اسکیت بیش از 270 نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که 40 درصد مابقی ورزشکاران آقایان هستند.
وی در مورد شناسایی و مکان‌یابی احداث پیست استاندارد اسکیت در استان اردبیل نیز افزود: بعد از بررسی‌های مختلف مجموعه ورزشی علی دایی را برای احداث پیست استاندارد اسکی مناسب دیدیم که در سفر چند روزه رئیس فدراسیون با برگزاری جلسه‌ای با معاون عمرانی استاندار مقرر شد با تامین اعتبار مورد نیاز به صورت استانی و از سوی فدراسیون کلنگ‌زنی و عملیات احداث این پیست انجام شود.
بیننده بیان داشت: در این جلسه مقرر شد تجهیز پیست را فدراسیون متقبل شده و عملیات احداث آن با اعتبارات استانی انجام شود.
رئیس هیئت اسکیت استان اردبیل ادامه داد: ما هم‌اکنون 40 نفر مربی پایه یک، پنج نفر مربی درجه سه و یک نفر مربی درجه دو کارگاهی در استان اردبیل داریم.
بیننده تصریح کرد: هیئت اسکیت استان اردبیل بیش از 50 درصد از برنامه تدوین شده خود جلوتر است به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال تعداد ورزشکاران بیمه شده و سازمان‌یافته این رشته در استان به 420 نفر برسد.
این مسئول ضرورت بیمه شدن ورزشکاران را خاطرنشان کرد و افزود: باید این کار به عنوان یک فرهنگ فراگیر در جامعه مطرح باشد تا همه ورزشکاران با توجه به خطرات این رشته ورزشی به بیمه کردن خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: سال گذشته سه نفر از اسکیت‌بازان استان اردبیل در کمپ تیم استعداد‌یابی ملی شرکت داشتند اما در دقایق پایانی از اعزام به مسابقات جهانی کره جنوبی در رده سنی بزرگسالان باز ماندند.
رئیس هیئت اسکیت استان اردبیل در ادامه به برنامه‌های تابستانی هیئت ورزشی اسکیت اشاره کرد و افزود: ما در تابستان امسال در 11 سالن ورزشی آموزش اسکیت را داشتیم به طوری که هم اکنون در سه سالن تمرین اسکیت انجام می‌شود.
بیننده در ادامه سخنان خود به درآمد‌زایی این هیئت از محل برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیگری اشاره کرد و افزود: بسیاری از کلاس‌های آموزشی و بدنسازی ما به صورت رایگان انجام می‌شود و عضویت افراد نیز در آن آزاد است اما برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیگری هزینه‌هایی برای علاقمندان دارد که باید آن را تقبل کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول یکی از ثمرات خوب حضور رئیس فدراسیون اسکیت را در استان اردبیل افزایش سهمیه حضور ورزشکاران این استان در کمپ تیم ملی توصیف کرد و ابراز داشت: در گذشته از جنس زن و مرد هر کدام یک ورزشکار در کمپ تیم ملی داشتیم در حالی که در این سفر مقرر شد در کمپ برگزار شده از آبان ماه در اصفهان پنج آقا و پنج خانم اسکیت‌باز شرکت کنند.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای نیمه دوم امسال مجوز برگزاری مربیگری سطح پایه را دریافت کردیم در حالی که سه سال است که ما در گروه‌های مختلف مجوز برگزاری دوره آموزشی می‌گیریم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول