اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

علم پیش‌بینی‌های لازم درباره زلزله را ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: زلزله پرهزینه‌ترین حادثه غیرمترقبه است که هنوز علم در این حوزه پیش‌بینی‌های لازم را ندارد.

علم پیش‌بینی‌های لازم درباره زلزله را ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در مانور  ساعت صفر دور میزی اظهار داشت: تمرینات لازم برای آمادگی با حوادث غیر مترقبه در استان همواره باید مورد تاکید قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم برای این امر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه کشور ایران از کشورهای حادثه‌خیز جهان محسوب می‌شود، افزود: زلزله از حوادث تلخ و غیر قابل پیش‌بینی است که باید آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آن به نحو مطلوبی باشد.
استاندار زنجان یادآور شد: از 41 حادثه غیر مترقبه در جهان 31 مورد در کشور ایران اتفاق می‌افتد که این امر لزوم برنامه‌ریزی مناسب را می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه حوادث غیر مترقبه هیچگاه خبر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: زلزله پرهزینه‌ترین حادثه غیر مترقبه است که هنوز علم در این حوزه پیش‌بینی‌های لازم را ندارد.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه در حوادث واقعی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بیشتر مشخص می‌شود چرا که میزان آمادگی دستگاه‌ها باید در میدان عمل بررسی کرد، افزود: اما در حال حاضر با زلزله امروز میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف اجرایی مطلوب است.
وی اوج همه برنامه‌های حوادث غیرمترقبه را زلزله عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی، آموزش و آمادگی سه رکن اساسی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه است.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در مقابل همه بحران‌ها باید ظرفیت‌های استانی مد نظر قرار گرفته و همه تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز با برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه آماده باشد.
وی ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی را از دیگر آمادگی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه برشمرد و یادآور شد: اگر افراد جامعه آموزش‌های لازم را اخذ نکرده باشند، برنامه‌ریزی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه به نحو مطلوبی انجام نمی‌شود.
رئوفی‌نژاد بر ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی تاکید کرد و افزود: باید آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه داشته و در صورت نیاز از کمک‌های مردمی نیز به نحو مطلوبی در این حوادث استفاده شود.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای آمادگی مردم در مقابل حوادث غیر مترقبه تاکید کرد و بیان داشت: اگر نیروهای تخصصی پاسخگوی مقابله با حوادث غیرمترقبه نباشند، باید از نیروهای مردمی آموزش دیده استفاده کرد.
استاندار زنجان یادآور شد: با ارائه آموزش‌های عمومی به مردم باید مردم را در مقابل حوادث غیر مترقبه آماده کرده و همه مسئولان آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث غیرمترقبه داشته باشند.
وی ایجاد حلقه امنیتی را در راستای کنترل حرکت‌ها از داخل به بیرون و بیرون به داخل محل حادثه ضروری عنوان کرد و گفت: اگر حلقه امنیتی در حوادث غیر مترقبه‌ای همچون زلزله لحاظ نشود مشکلات زیادی برای اموال مردم ایجاد می‌شود.
رئوفی‌نژاد اتصال ارتباطات را پس از اجرای امنیت مهم ارزیابی کرد و افزود: دستگاه‌های ارتباطی مطلوبی باید برای این امر در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول