اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال صورت گرفت؛

کشف بیش از 2 هزار سی دی مبتذل در گلپایگان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گلپایگان گفت: در شش ماه نخست امسال 2 هزار و 206 سی‌دی مبتذل و 332 مورد تصاویر مبتذل کشف و معدوم شده است.

کشف بیش از 2 هزار سی دی مبتذل در گلپایگان
محمد حسن دانشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان به ارائه آمار شش ماه نخست سال جاری پرداخت و اظهار داشت : احساس امنیت در جامعه حتی از خود امنیت بیشتر اهمیت دارد.
وی افزود: طی شش ماه گذشته 5 هزار و 700 تماس تلفنی با پلیس 110 گرفته شده است که از این تعداد 2هزار و 666 مورد تماس عملیاتی شناخته شده است و مأموران وارد صحنه شده‌اند که این حضور در پیشگیری جرائم موثر بوده است. 
دانشور ادامه داد: 80 درصد تماس‌ها با پلیس 110 زیر 15 دقیقه و 20 درصد بالای 15 دقیقه رسیدگی شده و این وضعیت مطلوب است که امید داریم با افزایش نیروهای 110 وضعیت از این هم مطلوب‌تر شود.
وی تاکید کرد: در شش ماه نخست امسال 14هزار و 370 ابلاغ اوراق قضایی در کلانتری داشته‌ایم که برای یک‌هزار و 95 مورد احکام قضایی اجرا شده و همچنین 2هزار و 147 پرونده در کلانتری‌ها تشکیل و تقدیم مقامات قضایی شده است و همچنین طی این مدت 131 پرونده نظام وظیفه بررسی و 85 نفر معاف از خدمت وظیفه شده و 50 نفر غایب وظیفه دستگیر شده‌اند.
 
*دستگیری 237 نفر توزیع مواد مخدر طی شش ماه گذشته
نیروی انتظامی گلپایگان گفت: 808 نفر در شش ماه نخست سال 90 در جرائم مختلف دستگیر شده‌اند که از این تعداد 237 نفر در زمینه توزیع و حمل مواد مخدر فعالیت داشته‌اند که البته این تعداد منهای معتادین دستگیر شده است.
وی در ادامه به کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و افزود: طی شش ماه گذشته هشت کیلو تریاک، 529 گرم حشیش، 518 گرم هروئین و یک‌هزار و 606 گرم سایر مواد افیونی مانند شیشه و کراک کشف و ضبط شده و همچنین طی این مدت 37 لیتر مشروبات الکلی کشف و معدوم شده است.
دانشور تصریح کرد: یک‌هزار و 564 مورد گذرنامه طی شش ماه گذشته در شهرستان گلپایگان صادر شده است و همچنین برای 199 پروانه کسب رای صلاحیت اعلام شده است و 43 واحد صنفی پلمپ و 42 مورد فک پلمپ شده و 114 اخطار برای اماکن عمومی صادر شده است و همچنین طی این مدت 148 نفر از افاغنه که اقامت غیر مجاز داشته‌اند، دستگیر شده‌اند.
 
* کشف و ضبط بیش از 2هزار سی دی مبتذل طی شش ماه گذشته
وی در ادامه به کشف 2هزار و 206 سی دی مبتذل و مستهجن اشاره کرد و گفت: طی شش ماه نخست امسال2 هزار و 206 سی‌دی مبتذل و 332 مورد تصاویر مبتذل کشف و معدوم شده و همچنین طی این مدت بر 205 عروسی نظارت شده و مجوز تالار صادر شده است.
فرمانده نیروی انتظامی گلپایگان در ادامه به کشفیات تجهیزات دریافت از ماهواره  اشاره کرد و گفت: در شش ماه نخست امسال 181 ریسیور، 240 ال ان بی و 238 دیش ماهواره کشف و ضبط شده است. 
وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره جرم محسوب می‌شود و استفاده کنندگان مشمول مجازات می‌شوند، بجز افرادی که پس از اخطار کتبی تجهیزات خود را به کلانتری و یا پلیس اطلاعات تحویل دهند، مورد عفو قرار می‌گیرد.
دانشور در ادامه به حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: طی شش ماه نخست امسال 21هزار و 635 برگه اعمال قانون صادر شده است و همچنین 116 فقره گواهی‌نامه پایه یک، 2هزار و 512 گواهی‌نامه پایه دو، 93 فقره گواهی‌نامه موتورسیکلت ، 19 گواهی‌نامه ویژه، یک‌هزار و 259 خودرو 983 موتور سیکلت پلاک شده است.
 
* فوت 7 نفر در اثر تصادف طی شش ماه گذشته
وی بیان کرد: طی شش ماه نخست امسال 111 مورد تصادف خسارتی و 95 تصادف جرحی در شهر اتفاق افتاده و طی این مدت هفت مورد فوت در اثر تصادف رخ داده است.
این فرمانده انتظامی همچنین به کشفیات دیگر نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: یک واحد تهیه و توزیع ادوات استعمال مواد مخدر از نوع پایپ توقیف شده و پرونده برای رسیدگی به مقامات قضایی ارسال شده است.
وی از مردم خواست با پلیس همکاری داشته باشند و اگر تخلفی می‌بینند به نیروهای انتظامی و یا واحد 110 اطلاع دهند و آگاه باشند هرجا از روی ناآگاهی با پلیس مقابله شود، ضرر و زیانش متوجه خود مردم است.
دانشور در مورد جریمه‌های راهنمایی و رانندگی بیان کرد: برخی از مردم هنگام جریمه شدن با مأموران درگیر می‌شوند، آنها باید بدانند مقاومت در برابر مأموران پلیس در حین انجام وظیفه جرم محسوب می‌شود و مجازات آنها چندین برابر جریمه می‌شود، اگر کسی اعتراض به جریمه‌های راهنمایی و رانندگی دارد می‌تواند به ستاد مراجعه و موضوع از طریق بازرسی بررسی شود.
وی همچنین به گشت ویژه به منظور پیشگیری از سرقت احشام اشاره کرد و گفت: گشت ویژه‌ای به همین منظور تشکیل شده و این مأموران با مراجعه به مراکز نگهداری دامدار و احشام، تعداد دام‌ها را برآورد کرده‌اند و با تعاملی که با دامداران برقرار کرده‌اند، هرگونه سرقت و کاهش احشام را به سرعت به مأموران اطلاع رسانی می‌کنند و با این روش آمار سرقت دام به شدت در شهرستان کاهش یافته است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول