اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

راه‌اندازی اینترنت پاک در مدارس فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش فارس از راه‌اندازی اینترنت پاک در مدارس این استان خبر داد و گفت: با این روش استفاده از فیس بوک و فضاهای اجتماعی در مدارس راه‌اندازی و به شبهات دینی دانش‌آموزان پاسخ داده می‌شود.

راه‌اندازی اینترنت پاک در مدارس فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزی‌طلب صبح امروز در مراسم زنگ پیوند اولیا و مربیان در هنرستان دخترانه ایرج کمالی ناحیه ۳ آموزش و پرورش شیراز اظهار داشت: با این روش به دنبال ایجاد فناوری‌های جدید و تجهیز مدارس به اینترنت هستیم و می‌خواهیم آموزش‌های دروس علمی در مدارس را با آخرین دستاوردهای آن به دانش‌آموزان ارائه دهیم.
وی اضافه کرد: در این راستا نمایشگاهی را آبان ماه در شیراز برگزار می‌کنیم و از تمام شرکت‌های متخصص کشور، برای هوشمندسازی و به‌روز سازی مدارس در فارس دعوت می‌کنیم تا در مدارس از نظر علمی و مسائل تربیتی عقب نیفتیم.
روزی‌طلب از اولیا و مربیان خواست تا با مدارس در این زمینه همکاری و مساعدت کنند و به جای خرج‌های اضافی در منازل آن را به مدارس اختصاص دهند تا بتوانیم تربیت علمی موفق داشته باشیم.
وی از اجرای طرح قبوض (بیست بیست) به مناسبت هفته اولیا و مربیان در مدارس استان فارس خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، قبض‌هایی به اولیا و مربیان داده می‌شود تا در صورت تمایل کمک‌های خود را به مدارس اهدا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در نخستین مرحله، مربی دانش‌آموزان، پس از خدا اولیا هستند که با عشق و عاطفه او را تربیت کرده و به رشد و کمال می‌رسانند.
روزیطلب بیان داشت: دبیران در مدارس نیز بهترین اوقات دانش‌آموزان را در اختیار قرار دارند و این امر مهم باید با دقت بالایی انجام شود.
روزی‌طلب تصریح کرد: با توجه به اینکه عوامل موثر در تربیت دانش‌آموزان روز به روز بیشتر می‌شود، اولیا و مربیان، خانواده و مدرسه باید سعی کنند ارتباطشان نسبت به یکدیگر در مدارس بیشتر شود.
این مقام مسئول بیان کرد: در دنیای امروز مرزهای فیزیکی از بین رفته و تربیت نیز سخت‌تر شده است و باید از امکانات و فناوری‌های روز در تربیت دانش‌آموزان استفاده شود.
وی اضافه کرد: ارتباط اولیا و مربیان باید روز به روز بیشتر شود و ما امروز نیازمند حضور بیشتر اولیا در مدرسه و ارائه مشورت در مورد دانش‌آموزان هستیم.
روزی‌طلب در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: بر اساس تحقیق‌های صورت گرفته، از اولویت‌های امروز و هدف دشمن در جنگ نرم، دانش‌آموزان هستند که باید اولیا نسبت به این موضوع هوشیار باشند چراکه دشمنان به دنبال ایجاد فساد اخلاقی و فساد اندیشه‌ای با طراحی سؤال‌های متفاوت و معرفی فرقه‌های مختلف هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: دشمن تمایل به گریز از اسلام و رفتن به سمت فرقه‌ها و راه انحراف در دانش‌آموزان را بسترسازی می‌کند که در این زمینه نیز باید با بصیرت وارد شد.
وی ادامه داد: همچنین دشمنان با بزرگ جلوه دادن نقطه ضعف‌ها، به دنبال ایجاد بدبینی علیه نظام و مسئولان هستند و باید مراقب باشیم.
در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در این مراسم گفت: این حرکتی که امروز آغاز شد متفاوت با پیام‌های دیگر است و زنگ مهر آغازگر سال تحصیلی بود و این بسترسازی شکوفایی فرزندان برای ایجاد محیطی با آرامش و همراه با عبادت است.
صدرالله جعفری اظهار داشت: یکی از برنامه‌های انجمن پیوند اولیا و مربیان ما این است که 9 جلسه را با حضور اساتید مجرب در جمع 700 نفره برگزار می‌کنند که در آن آموزش‌های لازم در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: اولیا باید توجه داشته باشند که راه نشاط را با عبادت همراه سازند و این مهم را فراموش نکنند.
به گزارش فارس، در نخستین روز از هفته پیوند اولیا و مربیان زنگ پیوند اولیا و مربیان به نمایندگی از مدارس استان فارس در هنرستان دخترانه ایرج کمالی ناحیه ۳ شیراز نواخته شد.
در این مراسم که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز و جمعی از اولیای دانش‌آموزان و مسئولان صورت گرفت، هفته پیوند اولیا و مربیان گرامی داشته شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول