اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبر داد:

ایجاد کنسولگری‌ ازبکستان و مالزی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی از پیگیری‌ها برای ایجاد کنسولگری‌های ازبکستان و مالزی در این استان خبر داد.

ایجاد کنسولگری‌ ازبکستان و مالزی در خراسان شمالی
محمد صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این کنسولگری‌ها با مذاکرات با اتاق‌های بازرگانی این کشورها انجام شده و امید می‌رود در آینده نزدیک این موضوع تحقق یابد.
وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ کنسولگری و یا دفتر نمایندگی کشورها در این استان مرزی وجود ندارد، افزود: این در حالی است که سطح مبادلات خارجی خراسان شمالی با کشورهای مختلف همه ساله رو به رشد بوده از این رو ایجاد این کنسولگری‌ها در استان‌ها به منظور روان سازی و حل مشکلات احتمالی بازرگانان ضروری است.
صمدی تصریح کرد: هم اکنون بخش عمده‌ای از کالاهای صادراتی از خراسان شمالی به این کشورها انجام شده و راه‌اندازی سرکنسولگری‌های ازبکستان و مالزی در بجنورد نقش بسزایی را در توسعه همکاری‌های اقتصادی خواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی افزود: بر همین اساس پیگیری‌هایی در این زمینه از سوی استان انجام شده لیکن به دلیل اینکه این نمایندگی در شمال شرق کشور مشهد مقدس قرار داشته تاکنون با این تقاضای استان موافقت نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو در خراسان شمالی نقش بسزایی را در توسعه، اشتغال زایی و افزایش شمار گردشگران خواهد شد، تصریح کرد: این منطقه بهترین نقطه برای ایجاد گمرک بوده چون روستاها و شهرهای زیادی در این منطقه واقع شده و در سایر بازارچه‌ها این مشخصه را ندارند.
وی تصریح کرد: البته ایجاد این بازارچه منوط به همکاری و مشارکت کشور مقابل بوده که تاکنون پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده و کشور مقابل در حال آماده کردن برخی از زیرساخت‌ها به همین منظور است.
این مسئول با بیان اینکه این استان 300 کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان دارد، اظهار داشت: ایجاد این بازارچه موجب خروج شمال خراسان شمالی از بن بست خواهد شد.
صمدی اضافه کرد: ایجاد این بازارچه به لحاظ صرفه اقتصادی نیز به صرفه بوده و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را در پی خواهد داشت.
به گفته وی، هم اکنون حدود 30 درصد از صادرات خراسان شمالی به کشور ترکمنستان انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول