اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور محکوم کردن ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس؛

مردم تبریز مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان تجمع کردند

خبرگزاری فارس: مردم تبریز با تجمع مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان ضمن محکوم کردن ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس این کشور خواستار آزادی زندانیان فعال مذهبی از جمله دکتر صمداف رئیس حزب اسلامی شدند.

مردم تبریز مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان تجمع کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جمع کثیری از مردم تبریز به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان این شهر حماسه‌آفرین، صبح روز با اجتماع در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز با سردادن شعارهایی مانند «آذربایجان جماعتی قبول ائتمز ذلتی»، « حجاب مخالفلری اولملیدی الملی »، « رئیس حزب اسلام آزاد باید گردد»، « مرگ بر اسرائیل » و ... ضمن محکوم کردن ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس این کشور خواستار آزادی سریع زندانیان اعتقادی از جمله دکتر صمداف رئیس حزب اسلامی شدند.
در این تجمع که با حضور اقشار مختلف مردم تبریز از جمله اساتید حوزه و دانشگاه، دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم همراه بود، شرکت‌کنندگان در آن خواستار آزادی فعالان مذهبی در این کشور شدند.
در این تجمع که به صورت خودجوش برگزار شد شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رفع ممنوعیت حجاب در این کشور شدند.
همچنین دانشجویان محجبه تبریز که به صورت پررنگ در این تجمع شرکت داشتند با در دست داشتن عکس‌هایی از دانش‌آموزان دختر محجبه جمهوری آذربایجان خواستار رفع موانع تحصیل آنان در مدارس این کشور شدند.
تجمع کنندگان با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا نسبت به نوکری مسئولان جمهوری آذربایجان، به مسئولان این کشور اعتراض کردند.
در تجمع مردم تبریز، حجت‌الاسلام عای نظری از روحانیون برجسته تبریز و دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات این شهر اقدامات ضد اسلامی دولت باکو را محکوم کردند.
حسن گلی، مسئول موسسه فرهنگی آران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فشار بر متدینان جمهوری آذربایجان فزآینده است، گفت: اینگونه تجمع‌ها در کاستن از فشارها موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر حرکت‌های خودجوش مردمی و حمایت از مردم مظلوم و شیعه جمهوری آذربایجان نبود امروز شاهد فشارهای بیشتر بر مردم مسلمان بودیم.
مسئول موسسه فرهنگی آران همچنین اظهار امیدواری کرد، محکومیت‌های بلند مدت فعالان مذهبی جمهوری آذربایجان رفع شود.
شرکت‌کنندگان در این تجمع همچنین با قرائت قطعنامه‌ای در پایان این تجمع ضمن اعلام انزجار از ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان به دولتمردان این کشور در صورت ادامه این شرایط هشدار دادند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول