اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و ترابری دشتی:

عملیات اجرایی 2 پل در محور باغان دشتی آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری شهرستان دشتی گفت: کار احداث دو پل جاده باغان این شهرستان که در جریان سیل سال گذشته به طور کامل خسارت دیده بود آغاز شده است.

عملیات اجرایی 2 پل در محور باغان دشتی آغاز شد
صادق غلامی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در جریان سیل سال گذشته چندین پل و ابنیه فنی در مسیر شنبه به باغان در شهرستان دشتی خسارت دید که این دو پل نیز به طور کامل تخریب و قسمت‌های از شانه این راه نیز تخریب شد.
وی افزود: کار احداث دو پل که شامل یک پل سه دهانه با طول هر دهانه پنج متری و یک پل با دهانه پنج متری است و بهسازی و ترمیم مسیر و احداث شانه خاکی و محل‌های خسارت دیده این جاده آغاز شده است.
غلامی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال هزینه می‌شود.
رئیس اداره راه و ترابری دشتی خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه چندین پل دیگر که خسارت جزیی دیده بودند ترمیم می‌شود و سعی خواهد شد تا قبل از فصل زمستان و آغاز بارندگی‌های امسال این ابنیه فنی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی افزود: با احداث این پل‌ها و ترمیم ابنیه فنی دیگر موجب تسهیل در رفت و آمد مردم در جاده شنبه به باغان و روستاهای دیگر بخش شنبه و طسوج می‌شود.
غلامی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه مشکل اهالی روستای باغان که یکی از قطب‌های کشاورزی شهرستان دشتی است و روستاهای درویشی، سرچشمه، کردلان و عشایر منطقه برطرف می‌شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: مطالعات راه طسوج دشتی به راه فراشبند فیروز آباد به طول 45 کیلومتر در دستور کار این اداره است که امیدواریم با تامین اعتبار این مطالعات بزودی انجام شود.
غلامی گفت: منطقه طسوج دشتی شامل 10 روستای پشتکوه این شهرستان است که اکنون برای مسافرت به شهر شنبه مرکز این بخش باید ازمسیر شهر خورموج بیش از 100 کیلومتر را طی کنند.
وی افزود: با احداث این راه مشکل تردد بیش از هزار نفر از جمعیت روستاهای ساکن منطقه طسوج و هزار و 500 نفر از عشایر منطقه به مرکز بخش برطرف می‌شود و راه 100 کیلومتری فعلی به 25 کیلومتر کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول