اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد:

افزایش دوربین‌های سرعت‌سنج اردبیل به 36 مورد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: تعداد دوربین‌های سرعت‌سنج در جاده‌های اردبیل به 36 مورد افزایش می‌یابد.

افزایش دوربین‌های سرعت‌سنج اردبیل به 36 مورد
بهرام غیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با همکاری اداره کل پایانه‌های استان و از طریق 16 دوربین سرعت‌سنج مستقر در جاده‌ها ما از طریق یک اتاق فرمان حوادث رخ داده در جاده‌ها را می‌بینیم تا نیروهای امدادگر پایگاه‌های خود را به آنجا اعزام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: قرار است این تعداد دوربین سرعت‌سنج در جاده‌ها به 36 مورد افزایش یابد که در صورت راه‌اندازی این مجموعه‌ها ما قادر خواهیم بود از طریق تمام پایگاه‌های خود دستور اعزام نیرو به محل حادثه را از طریق اتاق فرمان اعلام و ارائه کنیم.
این مسئول بیان داشت: در حال حاضر ما از طریق این سیستم قادر هستیم چهار پایگاه امداد جاده‌ای خود را در مناطق صعب‌العبور رصد کرده و آنها را کنترل کنیم.
غیبی ادامه داد: با راه‌اندازی بقیه دوربین‌ها این امکان برای ما فراهم می‌شود تا تمام پایگاه‌های امداد و نجات خود را از راه دور کنترل کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با یادآوری اینکه استان اردبیل جزو مناطق‌کوهستانی، سردسیر، برف‌گیر و صعب‌العبور است، افزود: با توجه به اینکه تصادفات مختلف در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در ایام پر تردد و زمستان رخ می‌دهد راه‌اندازی این اتاق کنترل سبب می‌شود تا ما در کوتاه‌ترین زمان اطلاعات حوادث را از طریق این سیستم گیرنده و فرستنده دریافت کنیم و در اختیار پایگاه‌های خود قرار دهیم.
وی با یادآوری اینکه هلال‌احمر برای تجهیز این سامانه 10 میلیون تومان هزینه کره است، گفت: این مبلغ برای خرید گیرنده، رسیور و آنتن هزینه شده است.
غیبی در پایان سخنان خود از افتتاح سامانه ندای 147 خبر داد و بیان داشت: در دو ماه گذشته این سامانه به صورت آزمایشی در استان فعالیت می‌کرد که مردم با تماس با این سامانه می‌توانند حوادث و رخدادهای مختلف را به جمعیت هلال‌احمر گزارش دهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول