اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کرمان خبر داد:

نصب دوربین در 40 تقاطع کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان از نصب دوربین در 40 تقاطع و میدان اصلی شهر کرمان خبر داد.

نصب دوربین در 40 تقاطع کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یوسف نجفی پیش از ظهر امروز در همایش انجمن اولیا و مربیان کرمان اظهار داشت: همیاران پلیس و فرهنگ‌یاران ترافیک در مدرسه‌ها در کاهش تصادف و افزایش ایمنی در کشور موثر هستند.
وی با بیان اینکه حضور افراد فرهنگی در بحث ترافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد:‌ دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای رانندگان سرویس‌های مدرسه در کرمان برگزار شده است.
نجفی با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش و اولیا و مربیان در زمینه ترافیک کمتر از نقش پلیس نیست، عنوان کرد: علاوه بر اجرای طرح سرویس مدرسه در مهر ماه سال جاری در کرمان ماموران نیروی انتظامی در تقاطع‌ها و میدان‌های اصلی این شهر مستقر شده‌اند.
وی بیان کرد: والدین باید برای بهبود انضباط ترافیکی از سرویس مدرسه برای جابه‌جایی فرزندان خود بهره ببرند و از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند.
نجفی استفاده از سرویس مدرسه را در کاهش ترافیک و آلودگی هوا موثر دانست و افزود: سرویس مدرسه سالم و مناسب حق هر دانش‌آموزی است.
وی از انتخاب کوتاه‌ترین مسیر به عنوان مشکل اصلی ترافیک شهر کرمان نام برد و افزود: رانندگان باید از مسیرهای جایگزین استفاده کنند تا از مصرف سوخت، زمان و فشار روانی حاصل از ترافیک کاسته شود.
نجفی با اشاره به اینکه نظارت بر سرویس مدرسه انجام می‌شود، عنوان کرد: اخلاق و رفتار راننده سرویس بر فرزندان تاثیر می‌گذارد.
وی افزود: امور مربوط به سرویس مدرسه از کانال آموزش و پرورش انجام می‌شود و تمام رانندگان سرویس‌ها گزینش شده هستند.
نجفی با بیان اینکه سوار کردن دانش‌آموزان بیش از ظرفیت خودرو خلاف است، بیان داشت: این عمل توهین به شخصیت دانش‌آموزان است و ایمنی خودرو را کاهش می‌دهد.
وی تصریح کرد: برای بهبود زندگی شهروندی کنترل‌های الکترونیکی در بیشتر تقاطع‌ها و میدان‌های شهر کرمان انجام می‌شود.
نجفی از نصب 40 دوربین در شهر کرمان خبر داد و افزود: تخلف رانندگان توسط این دوربین‌ها در شبانه‌روز به صورت به روز کنترل و ثبت می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت ورود خوردهای سنگین به شهر کرمان گفت: با توجه به اینکه تعدادی از این خودروها مانند ماشین‌های آتش‌نشانی، هلال احمر و سوخت‌رسان و همچنین کامیون‌های حاوی مواد غذایی فاسد شدنی باید به شهر وارد شوند، تردد این خودروها ساماندهی شده است.
نجفی با اشاره به راه‌اندازی دوباره طرح پارک‌بان در کرمان، ابراز داشت: هزینه‌های حاصل از این طرح در زمینه احداث پارکینگ عمومی در شهر کرمان هزینه می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول