اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد یزد خبر داد:

آغاز جشنواره تئاتر یزد از اواخر آبان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز به کار جشنواره تئاتر استان یزد از اواخر آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

آغاز جشنواره تئاتر یزد از اواخر آبان
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمود عالی‌شوندی صبح امروز در نشستی خبری جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره تئاتر یزد اظهار داشت: این جشنواره کار خود را از اواخر آبان‌ماه سال جاری آغاز خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد روز سه‌شنبه 26مهرماه کلید می‌خورد، خاطرنشان کرد: این جشنواره با شعار "دیدن به لذت تماشا " آغاز خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از معرفی رسانه برتر در اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: از نقد نمایش‌ها ناراحت نخواهیم شد چرا که بر این اعتقادیم که ارائه نقدهای علمی و سازنده به روند رو به رشد تئاتر کمک خواهد کرد.
عالی‌شوندی افزود: به سه نقد برتر نیز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: البته بعد از برگزاری هر نمایش جلسات نقد و بررسی با حضور کارشناسان اهل فن برگزار می‌شود.
عالی‌شوندی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد: بعد از برگزاری این جشنواره به همت انجمن نمایش و با حمایت این اداره کل، جشنواره نمایش‌نامه نویسی در این استان برگزار شود.
وی همچنین عنوان کرد: بنا داریم در صورت مهیا شدن اقدامات لازم با همکاری انجمن نمایش و اداره کل ارشاد، مسابقه عکاسی تئاتر را برگزار کنیم.
رئیس انجمن نمایش استان و دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استان یزد نیز در این نشست عنوان کرد: بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان با اجرای هفت نمایش برگزیده آغاز می‌شود.
محمدرضا ابوالحسنی افزود: مراسم افتتاحیه 26مهرماه از سالن شرف‌الدین علی به سمت حظیره و تجدید بیعت با سومین شهید محراب و حضور در گلزار شهدا و هنرمندان آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره همچنین به یاد محمدعلی غدیر و مهدی زرکش که از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان به شمار می‌روند برگزار می‌شود.
رئیس انجمن نمایش استان یزد بیان کرد: در طول برگزاری این جشنواره برنامه‌های جانبی شامل نقد و بررسی و کلاس‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به داوران این جشنواره بیان کرد: سعید نجفیان، یاراحمدی و جلیل فرجاد داوران بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر استان یزد هستند.
ابوالحسنی خاطرنشان کرد: رضا آشفته نیز مسئول نقد و بررسی نمایش‌های اجرا شده در این جشنواره است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول