اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92؛

تصفیه‌خانه آب سامان به بهره‌برداری می‏رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، تصفیه‌خانه آب سامان از توابع شهرستان شهرکرد تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‎رسد.

تصفیه‌خانه آب سامان به بهره‌برداری می‏رسد
اصغر یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آب سامان از اوایل امسال در دستور کار قرار گرفت، به طوریکه هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی 14 درصدی برخوردار است.
وی از اختصاص 8 میلیارد و 900 میلیون ریال به‌منظور تکمیل تصفیه‌خانه آب در شهر سامان خبر داد و گفت: از این مبلغ 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات کشوری و مابقی از محل اعتبارات خشکسالی این استان اختصاص یافته است.
یزدانی با اشاره به محل صرف اعتبارات این تصفیه‌خانه، گفت: تاکنون با صرف اعتباری افزون بر 14 میلیارد ریال 25 هزار مترمربع زمین این تصفیه‌خانه تملک و 2 هزار و 700 متر خط انتقال آب اجرا و بخشی از تاسیسات آن خریداری شده است.
مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه در مرحله نخست قادر خواهد بود 10 هزار و 500 مترمکعب در روز آب شرب مورد نیاز شهروندان شهر سامان را تامین کند.
وی با اشاره به اعتبارات مورد نیاز این تصفیه‌خانه، گفت: برای تکمیل این تصفیه‌خانه 80 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز این تصفیه خانه در سال 92 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
یزدانی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه در مرحله نخست 120 لیتر آب در ثانیه آبدهی خواهد داشت، گفت: با این میزان آبدهی جمعیتی افزون بر 27 هزار نفر پوشش داده خواهد شد.
وی با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: توسعه تاسیسات فاضلاب در شهرهای شهرکرد، فارسان، فرخشهر، هفشجان، سامان، جونقان، کیان، بن، بلداجی، فرادنبه و شهرک‌های الحاقی در شهرکرد و بروجن در دست اجراست.
مدیرعامل آبفا چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالعات ایجاد تاسیسات فاضلاب در دیگر شهرهای این استان نیز در حال انجام است، تصریح کرد: درحال حاضر 57 درصد از جمعیت شهری استان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.
یزدانی در ادامه از اجرای 10 کیلومتر شبکه فاضلاب در منظریه شهرکرد خبر داد و گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بیش از 10 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق 36 و 37 شهرک منظریه شهرکرد اجرا شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول