اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

ساختمان اداره مالیات ابرکوه در شأن مردم نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه با انتقاد از فضای ساختمان اداره مالیات شهرستان ابرکوه گفت: این ساختمان در شأن مردم این شهرستان نیست.

ساختمان اداره مالیات ابرکوه در شأن مردم نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی عصر امروز در بازدید از اداره امور مالیاتی شهرستان ابرکوه اظهار داشت: مالیات از جمله بایدهایی است که مردم نیز باید در مورد آن از خود توجه نشان دهند.
وی افزود: بحث مالیات یکی از مباحث روز جامعه است و بالطبع سیستم مالیاتی کشور نیز باید به روز و مناسب باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: باید در بحث گرفتن مالیات از دارا و ندار تناسب لحاظ شود.
حسینی افزود: در بحث توزیع ثروت نیز باید اصل عدالت رعایت شود و این‌گونه نباشد که بیشتر ثروت جامعه در اختیار عده‌ای محدود قرار گیرد.
وی تأکید کرد: مشکل کشورهایی که بر پایه سرمایه‌داری اداره می‌شوند نیز این است که ثروت، در دست عده‌ای محدود قرار گرفته است.
حسینی افزود: اینکه گفته می‌شود 80 درصد درآمد جامعه در دست 20 درصد است و به راحتی از تخلفات برخی‌ها گذشت می‌شود، خلاف عدالت و خلاف اهداف نظام اسلامی است.
وی ساختمان اداره مالیاتی شهرستان را دور از شأن مردم دانست و از اینکه حق ابرکوه در داشتن یک ساختمان مناسب رعایت نشده است، انتقاد کرد.
حسینی افزود: کارشناسان این اداره چگونه می‌توانند در فضای سنگین کاری و کمبود فضا به مردم خدمت‌رسانی مناسبی داشته باشند.
حسینی تأکید کرد: مسئولان امور مالیاتی استان و دیگر مسئولان ذی‌ربط باید به این مسئله توجه عملی کنند که در مورد شهرستان ابرکوه انصاف رعایت نشده است.
رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان نیز در این دیدار اظهار داشت: حدود 2هزار و 200 پرونده مالیاتی فعال در مورد مشاغل و شرکت‌ها در این اداره وجود دارد.
رضا نجف‌زاده افزود: یکی از مسائلی که مورد توجه مسئولان قرار دارد، بحث مالیات بر ارزش افزوده است که تاکنون در این اداره 50 پرونده مفتوح شده است.
وی یادآور شد: تمام مجموعه مالیاتی کشور بر عدالت مالیاتی اتفاق نظر دارند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فرار مالیاتی افرادی که با درآمدهای بالا از دادن این حق مردم طفره می‌روند به کار می‌گیرند و تاکنون در این شهرستان نیز در راستای شناسایی این‌گونه افراد گام‌های خوبی برداشته شده است.
نجف‌زاده افزود: متأسفانه گاهی به دلیل عدم آشنایی مردم با قوانین مالیاتی، مشکلاتی گریبانگیر مؤدیان می‌شود.
وی یادآور شد: این اداره تاکنون با هماهنگی‌هایی که با مجامع صنفی داشته است سعی در ارائه این آگاهی‌ها به اصناف داشته است که متأسفانه این کلاس‌ها با استقبال روبرو نشده است.
امام جمعه ابرکوه به صورت دوره‌ای از ادارات شهرستان ابرکوه بازدید می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول