اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست دلبری و جهان بینی تاکید شد؛

تعامل شهرداری و اداره ورزش و جوانان برای توسعه ورزش قم

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان و شهردار قم بر تعامل همه جانبه به منظور توسعه بیش از پیش ورزش استان قم تاکید کردند.

تعامل شهرداری و اداره ورزش و جوانان برای توسعه ورزش قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در جلسه‌ای که امروز بین عباس جهان بینی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و محمد دلبری شهردار قم برگزار شد، طرفین در خصوص راهکارهای توسعه ورزش قم در ابعاد مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این جلسه که در شهرداری برگزار شد و در آن محسن رمضان بیگی سرپرست باشگاه صبای قم، رسول منعم معاون توسعه امور ورزش و عنبری معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و معاونان شهرداری نیز حضور داشتند، موضوعاتی راجع به جذب حامی مالی، جذب بخش خصوصی، توسعه ورزش همگانی و ایجاد فضا و امکانات توسعه ورزش در محلات و مناطق محروم مطرح شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در این جلسه تصریح کرد: شهرداری قم در گذشته حمایت‌ها و همکاری‌های بسیار خوبی با اداره کل ورزش و جوانان (تربیت بدنی سابق) داشته و ورزش قم در مسیر توسعه بخش همگانی خود از این حمایت‌ها بهره برده است.
عباس جهان بینی ادامه داد: نمونه این تعامل و همکاری در برگزاری همایش‌های بزرگ پیاده روی خانوادگی است که سبب شد شاهد حضور حداکثری مردم ورزش دوست قم در یک فعالیت بزرگ ورزش همگانی باشیم، اتفاقی که منفعت آن افزایش سلامت عمومی جامعه است.
وی ادامه داد: در ورزش استان قم چند مشکل عمده وجود دارد که یکی از آنها عدم تمایل حامیان مالی به سرمایه‌گذاری در ورزش است و دیگری کمبود سرانه فضاهای ورزشی و کمبود بودجه و اعتبار برای توسعه ورزش هستند.
سرپرست باشگاه صبای قم نیز در این جلسه از تعامل شهرداری در اطلاع‌رسانی صحیح و حمایت‌های مالی باشگاه صبا تقدیر کرد و ابراز داشت: در موضوع جذب اسپانسر یا حامی مالی خواستار حمایت‌های بیشتر شهرداری هستیم.
محسن رمضان بیگی تصریح کرد: باشگاه صبای قم در حال حاضر در رشته‌های فوتسال، فوتبال و بدمینتون تیم‌داری می‌کند که در شرایط فعلی تیم‌های فوتبال و فوتسال در جایگاه‌های بالای رده‌بندی لیگ‌های برتر هر دو رشته قرار دارند و در رده‌های سنی پایه نیز دو تیم در لیگ برتر داریم.
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز دیگر سخنران این جلسه بود که در خصوص راهکار توسعه ورزش همگانی مباحثی را مطرح کرد و مهم‌ترین حمایت شهرداری از ورزش را تعامل در توسعه بخش همگانی آن عنوان کرد.
رسول منعم عنوان کرد: تجهیز امکانات و وسایل ورزش همگانی در پارک‌ها، ایجاد پایگاه‌های دوچرخه‌سواری برای کاهش حمل و نقل با وسایل نقلیه موتوری در راستای توسعه سلامت عمومی و کاهش آلودگی هوا و ایجاد امکانات و فضاهای ورزش محلات و مناطق محروم از جمله اقداماتی است که این اداره کل در تعامل با شهرداری می‌تواند برای توسعه ورزش انجام دهد.
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز در این جلسه نیازهای ورزش بانوان قم را مطرح کرد و ابراز داشت: بانوان در حال حاضر مانند دیگر استان‌ها از امکانات مناسب و مطلوبی برخوردار نیستند و حتی در قم فضای ورزشی اختصاصی برای بانوان وجود ندارد.
سیده لیلا عنبری تاکید کرد: از شهرداری می‌خواهیم در صورت امکان در بوستان‌ها و فضاهای تفریحی ورزشی، امکانات و فضای مناسب ورزش بانوان را فراهم کند تا شاهد حضور حداکثری بانوان استان در فعالیت‌های ورزش همگانی باشیم، اتفاقی که منجر به افزایش سلامت خانواده‌های ما می‌شود.
آخرین سخنران این جلسه شهردار قم بود که در جمع بندی تمام مباحث مطرح شده در این جلسه تصریح کرد: در اهمیت موضوع ورزش و ارزش ترویج صحیح و اصولی آن در جامعه تنها به فرموده مقام معظم رهبری بسنده می‌کنم که بارها در خصوص اهمیت پرداختن به ورزش تاکید فرمودند.
دلبری تاکید کرد: کشور ما در موضوع توسعه بر‌اساس سند چشم انداز 20 ساله گام‌های خود به سمت پیشرفت را طی می‌کند و در استان قم نیز برای الگو بودن در منطقه نیاز به توسعه و پیشرفت در تمام زمینه‌ها داریم و سر آمد این توسعه، سلامت جسم و روح تمام خدمتگزاران و مردم در سایه توجه به ورزش است.
وی یاد آور شد: توسعه ورزش در استان نیازمند تعامل و همکاری تمام بخش‌ها اعم از بخش دولتی و خصوصی است تا در مسیر برخورداری از شهر سالم به اهداف خود دست یابیم اما آمادگی شهرداری را برای تعامل با اداره کل ورزش و جوانان استان قم در تمام زمینه‌های توسعه ورزش و آنچه که منجر به شادابی و نشاط مردم و جامعه می‌‌شود  اعلام می‌کنم.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول