اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 200 میلیون ریال اعتبار؛

طرح مرمت خانه باغ شجاع لشکر در دست اجراست

خبرگزاری فارس: معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اجرای طرح مطالعاتی مرمت خانه باغ شجاع لشکر در مهریز خبر داد.

طرح مرمت خانه باغ شجاع لشکر در دست اجراست
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، ذات‌الله نیکزاد اظهار داشت: مطالعه طرح مرمت و احیای خانه باغ تاریخی شجاع لشکر شهرستان مهریز به عنوان موزه مردم‌شناسی مهریز در دست تهیه است.
وی از جمله این خدمات را مطالعات تاریخی و جغرافیایی بنا، ارائه مستندات تصویری، فنی و تاریخی بنا، تعیین وضعیت بنا در روستا، شهر، منطقه و بررسی آن در بافت پیرامون، شناسایی واحدهای متصل به بنا، مطالعه و بررسی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی بنا، آسیب‌شناسی بنا، تهیه نقشه‌های مرمتی و مبانی نظری طرح احیاء برشمرد.
وی تهیه طرح معماری بنا، امکان سنجی بنا، تهیه طرح محوطه‌سازی باغ، تهیه نقشه‌ها و جزئیات اجرایی سازه و معماری، طراحی فضاهای مورد نیاز موزه، جمع‌آوری و مستندسازی اطلاعات مربوط، تهیه طرح اجرایی نورپردازی و تجهیزات و ویترین‌ها و بسط طرح محتوایی موزه را از دیگر خدمات طرح مرمت و احیاء این خانه باغ تاریخی عنوان کرد.
نیکزاد خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح مبلغ 200 میلیون ریال هزینه می‌شود.
شهرستان مهریز در 30 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد و از شهرهای باستانی به شمار می‌رود که در آن خانه باغ و باغ‌های تاریخی بسیاری از دوره‌های مختلف تاریخی وجود دارد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول