اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز:

مرمت آثار تاریخی نطنز از کمبود اعتبار رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: مرمت آثار تاریخی شهرستان نطنز از کمبود اعتبار رنج می‌برد.

مرمت آثار تاریخی نطنز از کمبود اعتبار رنج می‌برد
احمدرضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز با اشاره به کمبود اعتبارات اختصاص یافته از طرف دولت برای مرمت آثار تاریخی شهرستان اظهار کرد: کندی و حتی توقف فعالیت‌های مرمتی آثار تاریخی نطنز را باید در اعتبارات اندک اختصاص یافته به این اداره جست و جو کرد.
وی افزود: با توجه به بودجه‌ای که سالانه به این اداره اختصاص پیدا می‌کند نمی‌توان همه آثار تاریخی شهرستان را تحت پوشش فعالیت‌های مرمتی قرار داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز ضمن تشریح فعالیت‌های مرمتی شهرستان تصریح کرد: فعالیت‌های مرمتی در سطح شهرستان بیشتر در محورهای گردشگری شهرستان و تمرکز بر چند اثر تاریخی محدود شده است.
وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی فعلی، سه مرکز محله سرشک، افوشته، قصبه مرکزی بر مبنای یک محور گردشگری تعریف شده که با توجه به اعتبارات، فعالیت‌های خود را بر روی این محور متمرکز کرده‌ایم.
قاسمی تصریح کرد: در صورت افزایش اعتبارات، فعالیت‌های مرمتی اداره میراث فرهنگی شهرستان در تمام سطح شهرستان و حتی روستاها به‌طور جدی‌تری دنبال می‌شود.
وی افزود: از مشکلات اصلی در ارتباط با آثار تاریخی ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم آثار تاریخی، از یک سو و تنها ماندن اداره میراث فرهنگی در جذب گردشگر و ارائه خدمات از سویی دیگر و مشکل همکاری نامطلوب مسئولان و در برخی از موارد عدم همکاری مسئولان صنعت گردشگری شهرستان است که مشکلاتی را ایجاد کرده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز اضافه کرد: در حال حاضر ساخت و سازهایی که در حریم آثار تاریخی شکل انجام می‌شود، بدون هماهنگی با این اداره بوده به‌طوری که برخی از این ساختمان‌ها جلوه نامناسبی به این آثار و محیط پیرامونشان داده است.
وی ضمن گلایه از شهرداری در صدور مجوز ارتفاع و اضافه ساخت برای ساختمان‌های حریم اماکن تاریخی شهر بیان کرد: به تازگی در حریم تعدادی از آثار تاریخی نطنز، ساختمان‌های مسکونی ساخته شده که نسبت به آثار ارتفاع زیادی داشته و جلوه نامناسبی به این آثار و محیط پیرامونشان می‌دهد.
قاسمی ضمن تاکید بر همکاری مسئولان شهرستان در فرآیند جذب گردشگر و ارائه خدمات به آنان اظهار کرد: در سطح شهرستان نطنز بر خلاف سایر شهرهای تاریخی و گردشگرپذیر، حفظ حریم و بافت اطراف آثار تاریخی و همچنین ارائه خدمات گردشگری به ویژه در یک سال گذشته تنها بر عهده میراث فرهنگی بوده است.
وی با اشاره به رتبه سوم شهرستان از نظر تعدد آثار تاریخی در سطح استان پس از شهرهای اصفهان و کاشان خواستار توجه جدی مسئولان به بحث مرمت آثار تاریخی شهرستان نطنز شد.
انتهای پیام،/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول