اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن نابینایان سنندج خبر داد:

عضویت 180 نفر در انجمن نابینایان سنندج

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن نابینایان و کم بینایان سنندج از عضویت 180 نفر نابینا و کم‌بینا در این انجمن خبر داد.

عضویت 180 نفر در انجمن نابینایان سنندج
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهرداد زمانی در  مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید که با حضور جمعی از مسئولان در سرای سالمندان 17 شهریور سنندج برگزار شد، اظهارداشت: در حال حاضر 180 نفر عضو این انجمن هستند که 120 نفر از آنان نابینا و کم بینا و 60 نفر دیگر بینا هستند.
به گفته وی، انجمن نابینایان و کم‌بینایان سنندج از سال 79 پس از تلاش و پیگیری افراد دلسوز کار خود را در راستای تحقق علمی شعار دسترسی برابر افراد نابینا و کم بینا به فرصت‌های زندگی آغاز کرده است.
رئیس انجمن نابینایان و کم بینایان سنندج با اشاره به اهداف این انجمن، خاطرنشان کرد: تلاش در راستای بهبود رفاه نابینایان و کم بینایان، تلاش برای پیشگیری از وقوع نابینایی، تهیه نمودارهای آماری مربوط به جامعه هدف و ایجاد فرصت‌های برابر برای اعضای جامعه هدف با سایر افراد جامعه از مهم‌ترین اهداف این انجمن است.
زمانی به فعالیت‌های مختلف انجمن اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های ما در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حمایت از نابینایان و کم بینایان متمرکز شده است.
به گفته وی، جذب تسهیلات بانکی برای اعضای انجمن، جذب مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی از ادارات دولتی و غیردولتی و از بین اقشار مختلف جامعه از دیگر فعالیت‌های این انجمن است.
رئیس انجمن نابینایان و کم بینایان سنندج تصریح کرد: به منظور معرفی توانایی‌های نابینایان و کم بینایان برگزاری نمایشگاه‌های مختلف نیز از دیگر برنامه‌های ماست که در طول سال اجرا می‌شود.
به گفته زمانی، اعضای این انجمن از اقشار مختلف جامعه هستند و در کارهای مختلف فرهنگی شامل تبدیل کتاب به خط بریل، تهیه بروشور، داستان نویسی و هماهنگ کردن فعالیت‌های اردویی با انجمن همکاری دارند.
وی با بیان اینکه درآمد انجمن از دو بخش کمک‌های مردمی و سازمان‌های دولتی تامین می‌شود، تصریح کرد: مسئولان استان با انجمن همکاری خوبی دارند، اما امیدواریم با همکاری بیش از پیش آنان بتوانیم در راستای ارائه خدمات بهتر به معلولان استان گام ارزشمندی برداریم.
رئیس انجمن نابینایان و کم بینایان سنندج خاطرنشان کرد: اتکا به خانواده، بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل و همکاری مردم و مسئولان در مسیر پیشرفت و تعالی سه اصل مهمی است که امروزه اعضای این انجمن با تکیه بر آن فعالیت و تلاش می‌کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول