اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کا خراسان رضوی:

33 درصد متقاضیان کار را دانشگاهیان تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امروز 33 درصد متقاضیان کار را دانشگاهیان تشکیل می‌دهند که این قشر اغلب پشت میزنشین می‌شوند.

33 درصد متقاضیان کار را دانشگاهیان تشکیل می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، علی اکبر لبافی در جلسه شورای اداری رشتخوار اظهار داشت: یکی از چالش‌های موجود بر سر سرمایه‌گذاری در سطح استان در برنامه اول تا سوم توسعه را نسبت سه درصدی جویندگان فارغ‌التحصیل دانشگاهی نسبت به کل جویندگان شغل تشکیل می‌دهند
لبافی افزود: از طرفی دانشگاه‌های ما هم نیاز شغلی متقاضیان را برآورده نکرده و آموزش نداده است و پذیرش دانشجو ندارند و این یک معضل است که باید حل شود.
وی با تاکید بر نیاز سنجی شغلی در سطح استان و وجود چالش‌هایی مانند اشتغال تورم و فرهنگ کار گفت: دانشگاه باید شغل‌هایی مورد نیاز جامعه را آموزش دهد.
وی گفت: در استان خراسان رضوی یک‌میلیون و 950 هزار نفر نیروی فعال داریم که حدود یک‌میلیون و 750 هزار نفر آنان را شاغلان تشکیل می‌دهد و بیش از 200 هزار نفر در استان خراسان رضوی بیکارند.
لبافی افزود: نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی 8.9 دهم درصد است که دو درصد از نرخ بیکاری کشور کمتر است.
وی با تاکید بر حفظ بازار کار و توسعه آن در استان گفت: باید سالانه علاوه بر حفظ اشتغال یک‌میلیون و 750 هزار شغل موجود 80 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال وظیفه همه آحاد جامعه و قواست اظهار داشت: همه معضلات موجود در جامعه ناشی از بیکاری است و وظیفه اشتغال و سرمایه‌گذاری وظیفه یک وزارتخانه یا دولت نیست بلکه باید همه تلاش کنند. 
لبافی گفت: مسئولان باید برای فراهم کردن اشتغال جوانان و فضای کسب و کار مهارت‌های لازم را به جوانان بیاموزند.  
وی همچنین در حوزه تعاون اظهار داشت: هدف ما حفظ تعاونی‌های موجود و توسعه آنهاست اما سهم تعاون در بحث اشتغال و تسهیلات اقتصادی مناسب نیست. 
لبافی با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه برای تعاونی‌ها سطح استان بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص از محل بنگاه‌های اقتصادی داده شده اما سهم جذب این اعتبار توسط تعاونی‌ها فقط دو درصد بود.
وی با بیان اینکه تعاونی‌ها باید بالنده‌تر فعالیت خود را پیگیری کنند، گفت: از یک‌میلیون و 750 هزار شاغل سطح استان فقط 92 هزار نفر آنان در بخش تعاون فعال هستند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول