اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی:

سند توسعه و اشتغال شهرستان‌ها تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی از تدوین سند توسعه و اشتغال شهرستان‌ها خبر داد.

سند توسعه و اشتغال شهرستان‌ها تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرخ مسجدی ظهر امروز در نشست کارگروه  اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی از برنامه‌ریزی اشتغال به صورت تخصصی در آذربایجان‌شرقی و تدوین سند اشتغال استان خبر داد.
وی با اشاره به تدوین سند توسعه و اشتغال استان اظهار داشت: در شهرستان‌ها نیز این سند به صورت شهرستانی تدوین خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم هیئت وزیران هفت کار گروه در زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی فعالیت خواهند کرد که شش کار گروه قبلی شورا نیز در این کارگروه‌ها ادغام خواهد شد.
وی ادامه داد: کارگروه اختصاصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از این پس به ریاست معاون استاندار تشکیل خواهد شد.این کار گروه در زمینه بررسی و ارائه پیشنهاد جذب و تامین منابع مالی در  بازار تولید، فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال در مناطق مختلف با اولویت مناطق محروم  و توسعه نیافته، توسعه بیمه محصولات کشاورزی و دامی و ارتقای بهره‌وری از منابع مختلف فعالیت خواهد کرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این کارگروه در حیطه گسترده‌ای فعالیت خواهد کرد و برخی مباحث متفرقه  در زمینه اشتغال استان نیز در این کارگروه طرح و بررسی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح موضوعات کارشناسی توسط اعضای کار گروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در جلسات و بررسی موانع اشتغال مورد توجه است.
 مسجدی ادامه داد: وظایفی که برای کار گروه اشتغال مشخص شده، حداقل وظایف آن بوده و امکان ورود به حیطه‌های گسترده‌تر اشتغال وجود دارد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر ضرورت آمادگی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی برای جذب منابع اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: در همین راستا باید طرح‌های لازم تهیه شود تا با افزایش سقف تسهیلات اشتغال نسبت به جذب این منابع اقدام شود.
وی گفت: در زمینه ایجاد اشتغالزایی و جذب تسهیلات اشتغال مقام دوم تا سوم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم.
انتهای پیام/خ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول