اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود خبر داد:

برگزاری آزمون آغازین برای 2162 دانش‌آموزی ایجرودی

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود گفت: در سال تحصیلی جاری برای 2 هزار و 162 دانش‌آموز ایجرودی آزمون آغازین برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون آغازین برای 2162 دانش‌آموزی ایجرودی
تقی ناصر احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این آزمون در پایه‌های مختلف مقطع راهنمایی و همچنین در پایه اول متوسطه برگزار می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود یادآور شد: در مقطع راهنمایی ایجاد زمینه بررسی آغاز مناسب آموزش مبتنی بر آموخته‌های پیشین با ارائه بازخورد مناسب به دانش‌آموزان، معلمان و اولیا از جمله اهداف این آزمون محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای آزمون آغازین یک‌هزار و 660 نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در دروس ریاضی و علوم تجربی به رقابت پرداخته‌اند، ادامه داد: همچنین 502 نفر از دانش‌آموزان پایه اول متوسطه نیز با هدف حفظ آمادگی در فرآیند یاد دهی و انجام ارزشیابی در این آزمون شرکت کرده‌اند.
ناصر احمدی یکی از مزایای بسیار خوب اجرای این طرح را آموزش مطلوب برای افراد شرکت کننده در این طرح عنوان کرد.
وی اذعان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از پایان این برنامه در خصوص نواقص یادگیری دانش‌آموزان بحث صورت گرفته است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود همچنین در ادامه از تشکیل گروه‌های انصار الصلاة و خادمین الصلاة توسط دانش‌آموزان ایجرودی خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این گروه ها ایجاد ارتباط بیشتر با خدا در بین دانش‌آموزان است.
وی اذعان کرد: در این طرح دانش‌آموزان شهرستان ایجرود با تشکیل‌ گروه‌های مذکور معنویت را مهمان مساجد روستاهای این شهرستان می‌کنند.
ناصر احمدی با بیان اینکه در طول هفته به نوبت یکی از مجتمع‌های آموزشی و پرورشی ایجرود میزبانی آن را بر عهده داشته و دانش‌آموزان در مساجد روستاهای این شهرستان حضور پیدا می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این مساجد به توزیع بسته‌های فرهنگی و معنوی در بین نمازگزاران می‌پردازند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود یادآور شد: این طرح از 18 مهر ماه سال تحصیلی جاری آغاز شده و روزهای سه‌شنبه هر هفته به میزبانی یکی از مجتمع‌های آموزشی و پرورشی برگزار می‌شود.
وی همچنین در ادامه با اشاره به تعداد دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در این شهرستان اضافه کرد: در حال حاضر 6 هزار و 400 دانش‌آموز در  شهرستان ایجرود مشغول به تحصیل هستند.
ناصر احمدی تعداد مدارس فعال در شهرستان ایجرود را 119 مدرسه عنوان کرد و افزود: 10 واحد از این مدارس در مقطع دبیرستان هستند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: از مجموع مدارس موجود در این شهرستان 30 باب مدرسه در مقطع راهنمایی فعال هستند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود اظهار داشت: 79 باب از مدارس موجود در شهرستان ایجرود در مقطع ابتدایی فعال هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده آموزش و پرورش ایجرود برای سال تحصیلی جاری اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته 114 عنوان برنامه برای اجرا در سال تحصیلی جاری در نظر گرفته شده است.
ناصر احمدی هدف از اجرای 114 عنوان برنامه در مدارس این شهرستان را تعداد سوره‌های قرآن عنوان کرد.
وی گفت: در حال حاضر همه دانش‌آموزان مدارس ایجرود در یک نوبت درسی مشغول به تحصیل هستند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود همچنین در ادامه از گنجانده شدن زنگ نماز در مدارس شهرستان ایجرود خبر داد و افزود: هدف از تعبیه این زنگ در مدارس آشنایی و توجه بیشتر دانش‌آموزان با اهمیت نماز است.
وی تصریح کرد: زنگ نماز از ساعت 12.35 به مدت 20 دقیقه در برنامه روزانه مدارس شهرستان ایجرود گنجانده شده است.
ناصر احمدی اذعان کرد: به منظور تقویت و آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان باید زمانی را پس از اذان ظهر برای عبادت با خدا در مدارس گنجانده شود.
وی یادآور شد: تعبیه یک زنگ با عنوان زنگ نماز در مدارس موجب ارتباط بیشتر فراگیران علم و دانش با خالق می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش ایجرود اضافه کرد: آموزش و پرورش ایجرود در پروژه مهر رتبه عالی را کسب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: از نظر بازرسان عالی‌رتبه در سطح استان آموزش و پرورش ایجرود از نظر فعال‌سازی کمیته پژوهشی و برگزاری دوره‌های تغییر کتب درسی نیز اقدامات بسیاری را انجام داده است.
ناصر احمدی تشکیل ستاد راهیان نور و تهیه سوخت زمستانی مدارس را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش شهرستان ایجرود برشمرد و اضافه کرد: تمهید مقدمات فروش زمین‌ها و مدارس مخروبه و بلا استفاده نیز از دیگر اقداماتی است که توسط آموزش و پرورش شهرستان ایجرود انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان ایجرود اضافه کرد: ارج‌گذاری یاوران مدرسه به منظور ارج‌گذاری برای افرادی که اقدامی برای مدارس انجام داده‌اند از اقداماتی است که توسط مسئولان آموزش و پرورش شهرستان ایجرود در مدارس اجرا می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ارج گذاری برای یاوران مدرسه را معرفی افراد تلاش‌گر در این زمینه به دانش‌آموزان و مردم است.
وی با اشاره به اینکه از دیگر اهداف طرح ارج‌گذاری به یاوران مدرسه ترغیب و ایجاد انگیزه در سایر اهالی برای مشارکت در امورات مدرسه است، اضافه کرد: اولویت دادن به مشارکت فکری اولیا در امور مدرسه نیز از دیگر اهداف این طرح است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول