اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان خبر داد:

سال 91 پایان ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان گفت: سال 91 پایان ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان است.

سال 91 پایان ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در زنجان
اسماعیل حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مراحل اولیه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی از سال 89 در استان زنجان آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این طرح بزرگ در استان زنجان ارگان‌ها و افراد مختلفی همکاری کرده‌اند.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان یادآور شد: کل اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح را 960 میلیون تومان است.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده که 100 هزار نفر از جمعیت استان زنجان در قالب این طرح مورد آموزش قرار بگیرند.
حسینی اذعان کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح 150 هزار نفر نیز مورد سنجش قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح بخش آموزش دانش‌آموزی و کارمندی فعال شده است، ادامه داد: همه مراحل اجرای این طرح به صورت الکترونیکی است.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان افزود: به منظور اجرای مراحل مختلف این طرح یک سامانه الکترونیکی تعریف شده است که کاربران به منظور ثبت‌نام می‌توانند به ان مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: نمره کسب شده و دوره گذرانده شده نیز در این سامانه الکترونیکی ثبت می‌شود.
حسینی با اشاره به فرهنگ سازی لازم در خصوص اجرای این طرح اضافه کرد: در همین راستا با رسانه‌های استان زنجان همکاری‌های لازم صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی از 27 فروردین در استان آغاز شده است، ادامه داد: در فاز نخست اجرای این طرح 15 هزار نفر مورد آموزش قرار گرفته‌اند.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان در حال حاضر دو ترم از مراحل اجرایی طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان به پایان رسیده است.
وی اذعان کرد: در حال حاضر 48 هزار نفر از جمعیت استان زنجان در قالب اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی مورد آموزش قرار گرفته‌اند.
حسینی همچنین با اشاره به اجرای این طرح در طول ماه مبارک رمضان سال‌ جاری یادآور شد: اجرای این طرح در طول ماه مبارک رمضان به صورت ویژه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه افراد کم‌سواد وبی سواد از نظر قرآنی افرادی هستند که نمی توانند کلمات قرآن را به صورت درست تلفظ کرده و قرائت کنند، افزود: در راستای اجرای این افراد بی‌سواد و کم‌سواد قرآنی نحوه قرائت قرآن را به صورت روخوانی صحیح یاد گرفته‌اند.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان با بیان اینکه سال آینده جشن باسوادی قرآنی در استان زنجان است، ادامه داد: مدت زمان اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی دو سال است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول