اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل:

شهرداران با ساخت و سازهای بی‌رویه برخورد کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل گفت: شهرداران با هر گونه ساخت و سازهای بی‌رویه‌ برخورد قانونی، بدون اغماض و جدی داشته باشند.

شهرداران با ساخت و سازهای بی‌رویه برخورد کنند
داور عباس‌قلیزاده در حاشیه سمینار شهرداران استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل یکی از معضلات شهرداری‌ها را برخورد با ساخت و سازهای بی‌رویه در حاشیه شهرها و مناطق مسکونی اعلام کرد.
وی اظهار داشت: این گونه ساخت و سازها به حریم شهرها و محدوده آن لطمه و ضربه می‌زند که در این زمنیه از شهرداران خواسته‌ایم با هر گونه ساخت و سازهای بی‌رویه‌ برخورد قانونی، بدون اغماض و جدی داشته باشند.
مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل در ادامه ضرورت دفن زباله به صورت بهداشتی و همچنین توسعه حمل و نقل شهری با استفاده از تاکسی‌ها و خط شهری را یادآور شد.
این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از معضلات اصلی اغلب شهرداری‌ها بحث توسعه‌نیافتگی فضای سبز و پارک‌هاست که در این زمینه باید یک تدبیر مناسب و درست اندیشیده شود تا اغلب شهرهای ما در این زمینه بتوانند مشکلات و نارسایی‌‌های خود را برطرف کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از شهرداران خواست در پرداخت بدهی خود از بابت انجام کار و ارائه خدمات در سی‌ان‌جی‌ها تلاش کنند و با پرداخت بهای گاز مصرفی امکان توسعه و ارائه خدمات بیشتر از سوی شرکت گاز را فراهم کنند.
مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل با بیان اینکه امروز شهرداران استان اردبیل با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند، ابراز داشت: این مشکلات نباید فضای کار و فعالیت جدی و عمران و توسعه شهری را به تعویق بیندازد چرا که مردم فعالیت شهرداری‌ها را به عنوان ویترین عملکرد نظام مشاهده کرده و قلمداد می‌کنند.
این مسئول به کمک‌های دولتی در اجرای پروژه‌های زیربنایی شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: شهرداری‌های ما امروز با دریافت کمک‌های دولتی و همچنین تکیه بر درآمدزایی خود در اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باید اولویت‌ها را مورد توجه قرار دهند.
عباس‌قلیزاده به وضعیت نابسامان سازمان همیاری شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: این مجموعه امروز با مدیریت نادرست گذشته با حجم زیادی از بدهی و انباشت کارهای معوقه مواجه بوده و هرگز قادر نیست شهرداری‌ها را در اجرای پروژه‌های بزرگ و اساسی یاری کند.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد: دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر بیشترین حمایت را از شهرداران با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری انجام داده و مصمم هستیم اعتبار مصوب دور چهارم سفر به شهرداران را نیز با اولویت طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا توزیع کنیم.
مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: شهرداری‌های ما باید منابع درآمدی و مصارف خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا بتوانند در کنار پرداختی پرسنل، پروژه‌های زیربنایی متعددی را نیز اجرایی کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول