اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

رویکرد فرهنگی دولت دهم، شاخص‌های عرصه فرهنگ را تغییر داد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رویکرد فرهنگی دولت دهم، شاخص‌های عرصه فرهنگ به ویژه در حوزه کتاب را بسیار تغییر داده و براساس آمارهای موجود، فعالیت در این عرصه قابل مقایسه با قبل از آن نیست.

رویکرد فرهنگی دولت دهم، شاخص‌های عرصه فرهنگ را تغییر داد
حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در راستای احیای فرهنگ کتابخوانی از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: با حضور افراد خیر با نهادها و سازمان‌هایی که در راستای گسترش فضای کتابخانه‌ای اقدام ‌کنند همکاری خوبی خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: در راستای احیای سنت وقف و اهدای کتاب، کتابخانه‌هایی را در سطح استان به صورت پیوست فرهنگی ارائه می‌دهیم به طوری‌ که در این زمینه از ظرفیت ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری و ناوگان هوایی استان استفاده می‌شود.
وی اضافه کرد: با ایجاد محل‌هایی در اتوبوس‌های درون و برون شهری و تجهیز آنها با کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف می‌توان رغبت برای مطالعه را در سفرها برای مردم بیشتر کرد.
کریمی با بیان اینکه در آژانس‌های مسافربری، مطب پزشکان و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه نیز می‌توان این کار را انجام داد، گفت: در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی کتاب‌ها را به صورت رایگان در اختیار آرایشگاه‌ها، آژانس‌های مسافربری هوایی و زمینی قرار می‌دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به رشد فعالیت‌ها در عرصه کتاب و کتابخوانی در دولت نهم و دهم اشاره کرد و اظهار داشت: رویکرد فرهنگی دولت دهم، شاخص‌های عرصه فرهنگ به ویژه در حوزه کتاب را بسیار تغییر داده و براساس آمارهای رسمی موجود، فعالیت در این عرصه قابل مقایسه با قبل از آن نیست.
کریمی افزود: هر چند کتابخوانی رشد خوبی داشته است اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری هنوز به جایگاه واقعی خود در این زمینه نرسیده‌ایم که امیدواریم با بسیج عمومی شاهد اتفاقات بهتری در این حوزه باشیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول