اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس‌:

7 میلیون اصله نخل دشتستان در معرض خشک شدن قرار دارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس‌ گفت: 7 میلیون اصله نخل دشتستان در معرض خشک شدن قرار دارند.

7 میلیون اصله نخل دشتستان در معرض خشک شدن قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ایوب پاپری‌مقدم ‌در بازدید مسئولان منابع آب ایران از شبکه آبیاری و زهکشی دالکی اظهار کرد: دشتستان دارای بهترین اراضی کشاورزی در منطقه آبپخش و سعدآباد و پشتکوه است و باید با تامین آب مورد نیاز نسبت به رشد بیش از پیش کشاورزی در این شهرستان اهتمام ورزیم.
وی افزود: با وجود تلاش بسیار زیادی که مسئولان آب منطقه‌ای بوشهر و مدیران منابع آب انجام داده‌اند، وضعیت آب در دشتستان مطلوب نیست و نخلداران با مشکلاتی عدیده‌ای مواجه هستند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 7 میلیون اصله نخل دشتستان در معرض خشک شدن قرار دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7 میلیون اصله نخل در این شهرستان با تولید سالانه 130 هزار تن خرما به دلیل خشکسالی و کمبود آب در معرض خشک شدن قرار گرفته است.
پاپری‌مقدم با تاکید بر تسریع در احداث سد دالکی افزود: بر اساس بررسی‌های علمی، احداث سد دالکی می‌تواند در هر دوره بارندگی مناسب تا 2 برابر آب مورد نیاز نخیلات این منطقه را تامین کند.
وی همچنین در ارتباط با احداث سد تنگ ارم دشتستان نیز گفت: مطالعه فاز یک آن تمام شده و برای اجرایی کردن این سد با هدف تامین آب شرب منطقه، 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید می‌رود با همکاری مسئولان اجرایی و با تلاش دسته‌جمعی، این امر نیز با موفقیت اجرایی شود.
مسعود نصوری، معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز در این بازدید به تاکید استاندار بر رفع مشکلات آبی استان اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت وضعیت آب استان بوشهر، پیگیری‌های جدی با دفتر رئیس جمهوری در زمینه مصوبه‌های سفر اول، دوم و سوم در مورد احداث سدهای استان صورت گرفته است.
فرماندار دشتستان نیز در این بازدید اظهار کرد: دشتستان با وجود بیشترین سطح زیر کشت نخیلات، باغ‌ها و صیفی‌جات نیاز به بیشترین حجم آب در استان بوشهر دارد که از وجود سفره‌های خوب زیر زمینی آب و دو رودخانه دالکی و شاپور باید بخوبی استفاده شود.
غلامحسین خسروی عنوان کرد: احداث سد دالکی در این ارتباط اقدامی بسیار خوب است که تلاش می‌کنیم با اختصاص اعتبارات شهرستانی و پیگیری اعتبارات ملی کار به شکلی پیش برود که سد هر چه زودتر مورد بهره‌برداری کشاورزان قرار گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول