اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

بودجه فرهنگی شهرداری بیش از بودجه دستگاه‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: در شهرداری قزوین بودجه‌ای که برای کارهای فرهنگی اختصاص داده شده،‌ از بودجه تمام دستگاه‌های فرهنگی استان بیشتر است.

بودجه فرهنگی شهرداری بیش از بودجه دستگاه‌های فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مسعود نصرتی بیان کرد: در شهرداری قزوین بودجه‌ای که برای کارهای فرهنگی اختصاص داده شده است، از بودجه تمام دستگاه‌های فرهنگی استان بیشتر است و همین طور نگاه ما به مراکزی که به عنوان مراکز فرهنگی و آموزشی در شهر توسط شهرداری ایجاد شده ویژه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک فرهنگسرا، چهار خانه فرهنگ، چهار کتابخانه، یک سالن ورزشی سرپوشیده، پنج زمین ورزشی روباز و سه سالن آمفی تئاتر در قزوین مشغول ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به مردم هستند.
شهردار قزوین اضافه کرد: ایجاد دو فرهنگسرا تا دهه مبارک فجر و احداث یک فرهنگسرا تا دو سال آینده، احداث نخستین خانه اسباب بازی در قزوین، احداث یک سالن آمفی تئاتر و یک نگارخانه، احداث بزرگ‌ترین مجموعه شهربازی کشور در قزوین و احداث مجموعه موج‌های آبی به مرحله عقد قرارداد و آغاز عملیات عمرانی رسیده است.  
وی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه کتابخانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر چهار کتابخانه توسط شهرداری ساخته شده است و این کتابخانه‌ها طی تفاهمنامه‌ای با نهاد کتابخانه‌های عمومی به صورت مشارکتی اداره می‌شوند و دو قرائتخانه نیز بازسازی و احیا شده‌اند و در این زمینه قطعه زمینی به مساحت 500 مترمربع در جنوب شهر برای احداث کانون پرورش فکری کودکان و در یک طبقه کتابخانه و قرائت‌خانه اختصاص داده شده که در مرحله ساخت و تکمیل است.
نصرتی عنوان کرد: قطعه زمین دیگری نیز در داخل بوستان شهدا برای ایجاد کتابخانه اهدا شده که امروز محل مراجعه بسیاری از شهروندان و جوانان است؛ غیر از این موارد، پرداخت 50 درصد از محل بودجه سالانه نیز عدد قابل توجهی است و آن هم به نهاد کتابخانه‌ها اختصاص داده می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول