اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه ـ1:

شهدا افتخارآمیزترین تصویر از ایران را خلق کردند

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه گفت: شهدا وقتی بر زمین می‌افتادند و شهید می‌شدند، در حال ساختن هویت اسلامی ملت مسلمان ایران بودند و رعناترین، دل انگیزترین، ستایش برانگیزترین، زیباترین، جاودانه ترین و افتخارآمیزترین تصویر را از ملت مسلمان ایران در ذهنیت تمام عالم نگاشتند.

شهدا افتخارآمیزترین تصویر از ایران را خلق کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار حسین سلامی پنج‌شنبه شب در یادواره 145 شهید آماد و پشتیبانی سپاه علی بن ابیطالب(ع) که با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و سلحشوران دفاع مقدس در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار عزت، اقتدار، آزادگی، استقلال، شرف، کرامت، عظمت و جاودانگی ملت مسلمان و بزرگ ایران بود.
وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر جهان و برای آینده‌ای نامحدود زیباترین نقش جاودانگی را برای شکوه و عظمت اسلام و ایران بر صفحه تاریخ نگاشت، تصریح کرد: امام خمینی(ره) کسی بود که توانست شکوه ظاهری، ابهت و هیمنه رعب‌انگیز امپراطوری‌های بزرگ عالم را در هم فرو بریزد.
جانشین فرمانده سپاه افزود: امام خمینی(ره) کسی بود که توانست در اوج نابرابری قدرت، پیروزی‌های شگفت‌انگیزی را به نام ملت مسلمان ایران در مقابل صفحه ذهن و چشم تمام جهانیان اثبات کند.
سلامی در ادامه تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) رهبری حکیم، شجاع، آینده‌نگر، دشمن‌شناس، محبوب دل همه مسلمانان آزاده عالم، مرد حوادث بزرگ، قلب پرطپش عالم اسلام، روشن‌کننده افق‌های بلند نهضت‌های ضد استعماری و استکباری و محبوب دوستان خدا است.
وی با بیان اینکه شهیدان جاودانه و مردان زنده تاریخ اسلام و ایران هستند، اضافه کرد: شهیدان کسانی بودند که اسرار و رموز جاودانگی را تحقق بخشیدند و سبب بقای ملت و مملکت ایران اسلامی شدند.
جانشین فرمانده سپاه با اشاره به اینکه هنگامی که قامت رعنا و دل انگیز شهدا بر زمین می‌‌افتاد و پیکرهای خون آلودشان در درون خاک جای می‌گرفت، استوانه‌های عظیم تمدن اسلام در عصر نوین شکل می‌گرفت، گفت: شهدا وقتی بر زمین می‌افتادند در حال ساختن هویت اسلامی ملت مسلمان ایران بودند و رعناترین، دل‌انگیزترین، ستایش برانگیزترین، زیباترین، جاودانه‌‌ترین و افتخارآمیزترین تصویر را از ملت مسلمان ایران در ذهنیت تمام عالم نگاشتند.
سلامی با تاکید بر اینکه شهدا تصویر، شخصیت و هویت ملت ایران را دگرگون کردند، اظهار کرد: سال‌های قبل از شهادت این انسان‌های بلند و عظیم تاریخ ملت ایران را باید در صفحات کتاب قدرت‌های بیگانه جست‌و‌جو کرد، در حالی که هویت و کرامت ملت ایران از بین رفته بود، شهدا مجدد به بازسازی تصویر واقعی ملت پرداختند و آن عظمت، جاودانگی‌ها، درخشش‌ها و سربلندی‌های از بین رفته و به باد داده شده توسط سلاطین بی‌کفایت حاکم بر این سرزمین را دوباره بر صفحه روزگار ملت به تصویر کشیدند و واقعا کار شگفتی انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه تمام ارزش‌های حیات‌بخش، افتخار‌انگیز، استقلال‌آور و آزادی‌آفرین شایسته شان ملت مستقل و آزاده مسلمان ایران توسط شهدا به مردم هدیه شد، تصریح کرد: شهیدان امتدادی از اصحاب عاشورا بودند که صحنه‌های عاشورا را به روز بازسازی کردند و عاشورا شجره جاودانه‌ای از اخلاص، فداکاری، شجاعت، از خودگذشتگی، ایمان حقیقی، وفاداری و اثبات عشق به ولایت بود که از آن نیم روز غم‌انگیز سال 61 هجری به زمان حال منتقل شد و بهارستانی زیبا و دل‌انگیز از شهیدان در عاشورا در متن زمان در چهره مردان امروز تکثیر، ظهور و تجلی پیدا کرد.
جانشین فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه خاطرات فداکاری شهیدان، هر یک صفحات بی‌شماری از تاریخ ملت را در زیباترین معنا توصیف کرد، افزود: کاری که شهدا انجام دادند نجات یک ملت مظلوم تنها، بی‌دفاع، محاصره شده، منزوی شده در مقابل جهان قدرت، پیشرفته و مجهز بود.
سلامی خاطرنشان کرد: امپراطوری بزرگ آمریکا و شوروی دوشادوش هم با تمام دست‌نشاندگان و متحدان خود صف به هم پیوسته جهانی را در بی‌رحمانه‌ترین، جدی‌ترین و واقعی‌ترین شکل خود صورت داده بودند تا کمر این انقلاب و ملت ایران را بشکنند تا دوباره ملت ایران را زیر خروارها آوار استعمار مدفون کنند و آن را از هویت حقیقی خویش تهی کنند.
وی با تاکید بر اینکه کار شهدا این بود که حقانیت و قدرت ایمان، غلبه قدرت حقیقت و اسلام را بر تمام قدرت‌های جهان به عینه با مثالی جاودانه در منظر چشم تمام جهان گذاشتند، اضافه کرد: تاریخ رخدادهای جنگ معاصر عالم را که مطالعه می‌کنیم، در هیچ جنگی نمی‌بینیم که یک ملت تنها در برابر همه دنیا ایستاده باشد و یک ملت بتواند هشت سال در برابر همه قدرت‌های عالم بایستد.
جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: راز این مقاومت، ایستادگی، پایمردی و شکست ناپذیری تفسیر آیات روح‌بخش آسمانی قرآن بر صفحه زمین بود که می‌توانست چنین اعجاز بی‌نظیری را بر عالم خلقت به اثبات برساند.
سلامی با بیان اینکه هر شهید مثل ستاره‌ای در آسمان، راه روشن حقیقت و فضیلت را به ما نشان داد، گفت: آنها سند افتخار ملت ما، جریان زندگی و حقیقتا زنده هستند که این را خداوند بیان می‌کند.
وی با اشاره به اینکه رزمندگان آماد و پشتیبانی برای اینکه به رزمندگان در جبهه غذای گرم، آب و مهمات برسانند از جان خودشان می‌گذشتند، تصریح کرد: این رزمندگان همیشه در حرکت بودند و هیچگاه داخل سنگر نبودند و خطر فعالیت آنها بیش از بچه‌هایی بود که در سنگرها بودند به دلیل اینکه سوار بر خودروها در زیر آتش حرکت می‌کردند تا رزمندگان را تغذیه کنند و رزمندگان آماد و پشتیبانی قوه محرک و نیروی اصلی جنگ ما بودند و بسیار فداکاری کردند.
جانشین فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه رزمندگان آماد و پشتیبانی انسان‌هایی عاشورایی بودند و کارشان همچون علمدار راستین اسلام حضرت ابوالفضل العباس(ع) بود، خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) علمدار راستین اسلام، صاحب فضل، اوج فداکاری، تجسم عشق حقیقی می‌توانست چنین انسان‌هایی را تربیت کند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول