اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان:

اسباب بازی منتقل‌کننده فرهنگ‌های مختلف است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که در دنیای امروز وسائل بازی منتقل‌کننده فرهنگ‌های مختلف است و باید در این حوزه آگاهی و اطلاعات خود را بالا برد.

اسباب بازی منتقل‌کننده فرهنگ‌های مختلف است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان پرویز ابراهیمی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به روز جهانی کودک و هفته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در راستای تربیت دینی و ارزش‌های انسانی جامعه هیچ مکتبی به اندازه مکتب اسلام به حوزه کودک و نوجوان اهمیت نمی‌دهد چرا که تاریخ نشان داده است پیامبر بزرگ اسلام و همچنین ائمه اطهار نسبت به تربیت قشر کم سن جامعه با در نظر گرفتن توصیه‌های دین مبین اسلام اهتمام ویژه‌ای ورزیده‌اند.
وی افزود: بنای حرکت مردمی امام راحل از حوزه کودک و نوجوان آغاز شده است و با این توصیه که سربازان من هنوز در گهواره هستند قیام خود را آغاز و الگوی بی‌بدیل مقاومت را به سراسر جهان منتقل کرد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به واقعه 30 مهر 1357 و ثبت این روز در اذهان عمومی مردم تصریح کرد: در این روز نوجوانان و جوانان مدارس و حوزه‌های علمیه را تعطیل کرده و با تشکیل جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر به خیابان‌ها ریختند که در ادامه نیز با دخالت نیروهای ساواک شش شهید نوجوان تقدیم انقلاب شد.
وی ادامه داد: برطبق چشم‌‌انداز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در سال 1404 و چشم انداز 20 ساله کشور همه آحاد جامعه به ویژه قشر نوجوان و جوان باید با دارا بودن عزت نفس و اندیشه‌ الهی نقش خود را در پیشرفت کشور پررنگ‌تر کنند.
ابراهیمی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی تأکید کرد: همه شرکت‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود اما طی نامه‌ای از سوی مقام معظم رهبری اجرای این قانون در قبال کانون پرورش فکری مصداق ندارد و دولت موظف است که حمایت‌های خود را از این مجموعه بیشتر کند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به اجرای 40 برنامه متنوع فرهنگی در ایام مختلف سال اضافه کرد: ایجاد امکانات لازم به منظور پرورش فکر، وادار کردن افراد به اندیشه و تفکر، کشف استعدادها و بهره‌گیری از آن در مسیر درست و همچنبن ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری به کودکان و نوجوانان از اهداف مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.
وی تأکید کرد: تولید وسایل سرگرمی و اساب بازی با پشتوانه علمی و دینی از دیگر فعالیت‌های کانون است و خانواده‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند که در دنیای امروز وسائل بازی منتقل‌کننده فرهنگ‌های مختلف است و باید در این حوزه آگاهی و اطلاعات خود را بالا برد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عاملی که موجب می‌شود کودکان و نوجوانان همچون دفاع مقدس از گزند دشمنان نظام و انقلاب در جنگ نرم آسیب نبینند این است که خانواده‌ها، مسئولان نظام و مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از کانون‌های پرورش فکری بیش از پیش افزایش دهد.
وی با اشاره به مصوبه دور سوم سفر هیئت دولت به استان همدان مبنی بر احداث اردوگاه بزرگ فرهنگی و تفریحی کانون پرورش فکری در همدان افزود: با راه‌اندازی این مجموعه علاوه بر افزایش فعالیت‌ها می‌توان به صورت بین‌المللی نیز با کودکان و نوجوانان سایر کشورها ارتباط برقرار کرد و فرهنگ اصیل و پاک خود را نیز به آنان انتقال داد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 27 مرکز ثابت در سطح استان فعال است که میزان عملکرد کانون پرورش فکری همدان در سال گذشته نسبت به دو سال قبل افزایش سه برابری داشته است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول