اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت آمل خبر داد:

ضریب اشغال 85 درصدی تخت‌های بیمارستانی در آمل

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل گفت: ضریب اشغال‌ تخت‌های بیمارستانی در آمل بیش از 85 درصد است.

ضریب اشغال 85 درصدی تخت‌های بیمارستانی در آمل
 به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمزه قاسمی شب گذشته در مراسم تجلیل از بهورزان این شهرستان با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان آمل از شاخص‌های مناسبی برخوردار است، اظهار داشت: وجود 141 خانه بهداشت روستایی در این شهرستان از شاخص‌های بهداشتی مهم به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه در هر خانه بهداشت روستایی در آمل حداقل دو بهورز حضور دارند، افزود: 280 بهورز در حوزه سلامت این شهرستان فعالیت می‌کنند.
قاسمی با تاکید بر اینکه توسعه‌یافتگی هر کشوری با ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت شناخته می‌شود، اظهار داشت: مرگ و میر مادران و کودکان زیر یک ماه و پنج سال از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت به شمار می‌روند.
وی با بیان اینکه در سال 89 تعداد مرگ و میر مادران در آمل به صفر رسیده بود، اظهار داشت: در سال 88 سه تا چهار مورد فوت این مادران در شهرستان آمل گزارش شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اعلام اینکه در سال‌ جاری تنها یک مورد فوت مادران در هنگام زایمان گزارش شده است، اظهار داشت: در بیمارستان امام علی(ع) که مرکز ریفرال استان محسوب می‌شود ماهانه 500 تا 600 مورد زایمان صورت می‌گیرد.
وی تاکید کرد: در مرگ و میر کودکان زیر یک ماه و پنج سال نیز آمل دارای وضعیت مناسبی است.
قاسمی با اعلام اینکه شهرستان آمل دارای سه بیمارستان با ضریب اشغال 85 درصد است، یادآور شد: این میزان ضریب اشغال از موارد نادر است و در کمتر بیمارستانی این میزان ضریب اشغال گزارش می‌شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان چهارم این شهرستان نیز در دو راهی امامزاده عبدالله(ع) در حال احداث است، گفت: مرکز درمان بستر وانا در بخش لاریجان نیز برای رفع نیازهای بهداشتی این منطقه احداث شده است.
انتهای‌ پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول