اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

کاهش زمان بستری بیماران در بیمارستان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام اقدام‌هایی برای کاهش زمان بستری بیماران در بیمارستان‌های کشور خبر داد.

کاهش زمان بستری بیماران در بیمارستان‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حسن بهبودی عصر امروز در کنگره ملی نقش زیست‌فناوری در صنایع غذایی اظهار داشت: برگزاری این کنگره به لحاظ فناوری‌های جدید اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
وی به انتخاب 108 مقاله در کنگره ملی نقش زیست‌فناوری در صنایع غذایی اشاره کرد و افزود: عرصه علم و فناوری در کشور نگاه ویژه‌ای به پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها دارد.
بهبودی با اشاره به برنامه توسعه پنجم و چشم‌انداز 20 ساله کشور در بحث پیشرفت ایران اسلامی، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه تکنیک‌ها در فعالیت‌های جدید در کشور ضروری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها را از بخش‌هایی برشمرد که پیشتاز فناوری‌های جدید هستند و گفت: نیازهای جامعه روزبه‌روز بیشتر می‌شود و روش‌های جدید می‌تواند این نیازها را منطقی‌تر کند.
وی با تاکید براینکه کاهش هزینه‌های مشکلات انسانی در تغذیه، سالم‌سازی محیط و حفظ محیط زیست ضروری است، ابراز داشت: امروزه نیاز داریم در فضاهای کوچک‌تر و با سرمایه‌های کمتر اقدام‌های بهتر و بیشتری انجام دهیم.
بهبودی بیان داشت: تلاش می‌کنیم در بخش علوم پزشکی ساختمان‌های بیمارستان‌ها در سطح زمین خیلی وسیع احداث نشود و در فضاهای محدودتری فعالیت‌ها صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام اقدام‌هایی برای کاهش زمان بستری بیماران در بیمارستان‌های کشور خبر داد و اذعان داشت: کاهش زمان بستری در اورژانس‌ها یکی از شاخص‌های توسعه در عرصه درمان و بهداشت است.
وی زمان بستری بیماران در اورژانس‌های کشور را 3.6 روز اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم این مدت را به دو روز برسانیم.
بهبودی بحث محیط زیست، زباله‌های بیمارستانی و خانگی را مهم خواند و متذکر شد: با روش‌های جدید باید این موارد را برطرف کنیم ضمن اینکه تکنیک‌های جدید مسائلی را ایجاد می‌کند و با راهکارهای علمی می‌توان از عوارض زیست‌محیطی پیشگیری کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بحث سالم‌سازی محیط و سلامت انسان را اصلی‌ترین سرمایه هر نظام دانست و تصریح کرد: تغذیه نقش اساسی و اصولی در سالم‌سازی انسان‌ها دارد.
وی با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه زیست‌فناوری در گیلان، خاطرنشان کرد: بیوتکنولوژی به عنوان یک راهکار جدید زمینه مناسبی را برای انجام تحقیقات وسیع در بخش‌های مختلف پزشکی، کشاورزی، صنایع غذایی، دارویی و دیگر بخش‌های علمی و تحقیقاتی ایجاد کرده است.
بهبودی گیلان را دارای 4 مرکز تولید دارو عنوان کرد و گفت: یک مرکز تولید داروهای ضد سرطان با 24 قلم دارو در حال حاضر در استان فعال است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید براینکه در صورت کسب مجوز دانشکده داروسازی و اتصال حلقه علمی به بخش تولید دارو دارای جایگاه ویژه در کشور می‌شویم، ابراز داشت: زیست‌فناوری در تولید هورمون‌های مختلف برای رشد، فعالیت متابولیسم، داروهای ضدمیکربی، آنتی‌بیوتیک‌ها، ضدقارچ‌ها و مکمل‌های غذایی کاربرد دارد.
وی با بیان اینکه گسترش سریع زیست‌فناوری و فرآورده‌های بسیار آن در حال حاضر جهان را متحول کرده است، افزود: زیست‌فناوری و مهندسی ژنتیک نوید زندگی با کیفیت‌تری را برای انسان به وجود آورده است.
بهبودی غذا را از مباحث مهم علوم راهبردی در کشور و جهان نامید و اذعان داشت: پیشرفت تکنولوژی در رشد و توسعه کشور موثر است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول