اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد:

برگزاری همایش سرمایه‌گذاران گیلانی خارج کشور در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از برگزاری همایش سرمایه‌گذاران گیلانی خارج از کشور در اردیبهشت‌ماه سال آینده در این استان خبر داد.

برگزاری همایش سرمایه‌گذاران گیلانی خارج کشور در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی در جلسه توسعه مجتمع فولاد گیلان در محل این کارخانه اظهار داشت: تحول و پیشرفت در استان نیازمند امکانات و منابع است.
وی عزم و اراده مردم، حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تلاش مدیران را در تحول و پیشرفت گیلان موثر خواند و افزود: 400 میلیارد تومان برای توسعه مجتمع گیلان از طرف بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.
سعادتی طرح توسعه مجتمع گیلان را سبب اشتغالزایی یک‌هزار نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار نفر در این کارخانه فعالیت می‌کنند.
استاندار گیلان با تاکید بر تلاش بیشتر مدیران و همکاری بانک‌ها در توسعه استان، تصریح کرد: راه‌اندازی مجتمع فولاد گیلان سبب ایجاد کارخانه‌های دیگر فولاد در نقاط مختلف استان شده است.
وی از برگزاری همایش سرمایه‌گذاران گیلانی خارج از کشور در اردیبهشت ماه سال آینده در این استان خبر داد و اذعان داشت: این همایش قرار بود در اسفند ماه سال جاری برگزار شود که به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده برگزار می‌شود.
سعادتی همایش سرمایه‌گذاران گیلانی خارج از کشور در استان را موجب باز شدن دروازه‌های جدید برای گیلان توصیف کرد و گفت: این همایش دارای نگاه ویژه برای توسعه استان است.
این مسئول با اشاره به ارتباط و همکاری چند کشور در زمینه‌های مختلف با گیلان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کشورهای روسیه، آلمان، پاکستان، تانزانیا و کنیا در زمینه‌های مختلف همکاری داریم.
استاندار گیلان حضور فعال در آستراخان روسیه را رویکرد جدید استان عنوان کرد و بیان داشت: این امر سبب کارکردهای جدیدی در عرصه‌های مختلف در گیلان می‌شود.
وی بخش خصوصی را همواره جلوتر از بخش‌های دولتی دانست و ابراز داشت: کارخانه ریخته‌گری فولاد برای نخستین بار در گیلان احداث می‌شود.
سعادتی به وضعیت شهر صنعتی رشت اشاره کرد و بیان داشت: طرح تصفیه‌خانه شهر صنعتی باید سریع‌تر اجرایی شود.

*امسال سیمان خزر به‌بهره برداری می‌رسد
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه حجم تولید مجتمع فولاد گیلان را منحصر به‌فرد عنوان کرد و گفت: این مجتمع به دلیل ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و حجم تولید در استان منحصر به‌فرد بوده و سبب ورود صنعت فولاد به گیلان شده است.
محمدحسین اصغریان به سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان در مجتمع فولاد گیلان اشاره کرد و افرود: بیش از یک‌هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه فعالیت می‌کنند ضمن اینکه برای افراد دیگری در زمینه حمل و نقل و دیگر بخش‌ها ایجاد اشتغال شده است.
وی میزان تولید مجتمع فولاد گیلان را سالانه 2.5 میلیون تن فولاد ذکر کرد و اظهار داشت: تهیه مواد اولیه چالش اصلی واحدهای تولید فولاد است.
اصغریان با بیان اینکه سال گذشته 6.5 میلیون تن فولاد خام وارد کشور شده است، تصریح کرد: دانش فنی تولید فولاد خام در کشور موجود است و با توجه به تحریم‌ها باید این بخش نیز در کشور تولید شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، 70 درصد آورده طرح توسعه مجتمع فولاد گیلان را از طرف بخش خصوصی بیان کرد و ابراز داشت: تامین زمین از مشکلات این طرح بوده که در حال خریداری است.
وی مواد اولیه طرح توسعه مجتمع فولاد گیلان را کنسانتره آهن و آهن قراضه عنوان کرد و متذکر شد: تولید فولاد به وسیله برق و گاز انجام می‌شود ضمن اینکه آلایندگی زیست‌محیطی ندارد و نیاز است محیط زیست در این زمینه به ما کمک کند.
اصغریان از بهره‌برداری کارخانه فولاد و سیمان خزر و همچنین فولاد دیلمان تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 50 درصد آهن وارداتی کشور از طریق بندر انزلی صورت گرفته است.
به گفته این مسئول، سال گذشته 54 درصد چوب مورد نیاز ایران از طریق بندر انزلی وارد کشور شده است.

*تشکیل جلسه مدیران گیلان در محل کارخانه را برای نخستین بار می‌بینم
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تبریک به استاندار گیلان اظهار داشت: در مدت بیش از 3 سال نمایندگی خود، برای نخستین بار است که می‌بینم جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل کارخانه برگزار می‌شود و به آقای سعادتی برای برگزاری این جلسه تبریک می‌گوییم.
حسن تامینی با خداقوت به استاندار گیلان، تصریح کرد: نمایندگان مردم گیلان مانند سرباز در خدمت توسعه و پیشرفت استان هستند.

*800 واحد صنعتی کشور متقاضی ورق فولادند
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال نیز در این جلسه گفت: زنجیره‌های تولید در برنامه پنجم توسعه کشور مورد حمایت قرار می‌گیرند.
بهمن محمدیاری با اشاره به تولید ورق فولاد در کشور، اذعان داشت: بیش از 800 واحد صنعتی متقاضی جدید فولاد در کشور هستند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول