اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛

پذیرش 7 هزار دانشجو در دانشگاه پیام‌نور زنجان

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 7 هزار دانشجو در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان پذیرفته شده‌اند.

پذیرش 7 هزار دانشجو در دانشگاه پیام‌نور زنجان
سعید صفوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و 228 دانشجو نیز از طریق آزمون فراگیر در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: ثبت‌نام دانشجویان فراگیر متقاضی تحصیل در این دانشگاه از تاریخ 27 تا 31 شهریور صورت گرفته است.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 7 هزار و 455 دانشجو از طریق کنکور سراسری در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان پذیرفته شده‌‌اند، ادامه داد: در حال حاضر ثبت‌نام اینترنتی از دانشجوی متقاضی تحصیل در این دانشگاه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ظرفیت اعلام شده از طریق وزارت علوم ابلاغ شده است، ادامه داد: زمان ثبت‌نام از متقاضیان پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری در این دانشگاه از یکم تا پنجم مهر ماه سال‌جاری صورت گرفته است.
صفوی همچنین در ادامه با اشاره به پذیرش 180 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان اضافه کرد: در مقطع کاردانی به کارشناسی نیز 117 دانشجو در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.
وی یادآور شد: دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه پیام‌نور مرکز قیدار ساماندهی می‌شوند.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور استان زنجان بیش از 22 هزار دانشجو دارد، اضافه کرد: نزدیک به نیمی از این دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان متمرکز و ساماندهی شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 17 رشته و گرایش به مجموع رشته‌های این دانشگاه افزوده می‌شود، اضافه کرد: با افزودن این تعداد رشته مجموع رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان به 100 رشته و گرایش می‌رسد.
صفوی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 9 مرکز و واحد دانشگاهی پیام‌نور در استان زنجان وجود دارد، از آغاز سال‌جاری واحد سجاس نیز با دو کد رشته آغاز به کار کرده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر به ازای هر 180 کیلومتر در کشور یک دانشگاه پیام‌نور وجود دارد که این امر یکی از ویژگی‌های دانشگاه پیام‌نور در بومی‌گزینی دانشجویان است.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با اتخاذ سیاست‌هایی اقدام به تشکیل شورای جذب اساتید مدعو و تشکیل پرونده برای اساتید این دانشگاه کرده است.
وی همچنین با اشاره به جذب هیئت علمی در این دانشگاه اظهار داشت: برای رسیدن به استانداردهای سایر دانشگاه‌های کشور در سال جاری دانشگاه پیام‌نور استان زنجان اقدام به جذب 10 هیئت علمی کرده که این تعداد دارای 25 درصد رشد نسبت به سال‌های گذشته است.
صفوی با اشاره به جذب هیئت علمی در این دانشگاه ادامه داد: نسبت هیئت علمی به تعداد دانشجویان در این دانشگاه 250 به یک نفر است.
وی تصریح کرد: این میزان در سال گذشته 389 دانشجو به یک هیئت علمی بوده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول