اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان زنجان:

تامین امنیت مهم‌ترین موضوع در زمان بحران است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان زنجان گفت: تامین امنیت مهم‌ترین موضوع در زمان بحران و وقوع حوادث و بلایای طبیعی است.

تامین امنیت مهم‌ترین موضوع در زمان بحران است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس راشاد در جلسه مدیریت بحران فرمانداری شهرستان زنجان اظهار داشت: اقدام و عملکرد سریع و مناسب در مواقع بحران یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: باید مکان همه تجهیزات، لوازم و نیروهای انسانی در زمان بحران مورد توجه قرار گرفته و این مکان‌ها به درستی مشخص شده باشند.
فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه برخی از افراد سودجو و فرصت طلب از هر زمانی برای سود بردن و تامین منافع شخصی خود استفاده می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید به تامین امنیت در این زمان بپردازند.
وی تشکیل حلقه‌های امنیتی را از مهم‌ترین موضوعات در زمان بحران عنوان کرد و افزود: این حلقه‌های امنیتی کمک شایانی به منسجم شدن کارها در مواقع بحران می‌کند.
راشاد برقراری خطوط ارتباطی در زمان بحران را از مهم‌ترین مسائل موجود برشمرد و اضافه کرد: در مانور قبلی مشاهده شد که توجه زیادی به این موضوع صورت نگرفته است.
وی تجمع همه امکانات و نیروهای انسانی را از مسائلی برشمرد که باید مورد توجه قرار گرفته و مسئولان ذی‌ربط دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به برخی از موارد که در زمان بحران باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: حضور امدادگران در مکان مشخص یکی دیگر از مسائلی است که باید اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گیرد.
وی اظهار داشت: مانورها تبیینی از واقعیت هستند و مسئولان ذی‌ربط باید مانورها را همچون حادثه واقعی فرض کرده و آن را تجربه‌ای برای حوادث واقعی در نظر بگیرند.
راشاد با بیان اینکه مانور امسال در روستای محسن‌آباد صورت می‌گیرد، گفت: اهالی این روستا باید در مکان مربوط حضور داشته باشند، تا با نحوه عملکرد در زمان بحران آشنا شوند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم انتخاب جانشین فرمانده در مواقع بحران یادآور شد: انتخاب جانشین و تعیین آن قبل از بحران کمک شایانی به منسجم اجرا شده برنامه‌های در زمان مقتضی می‌کند.
فرماندار شهرستان زنجان همچنین با اشاره به لزوم مشخص شدن وظایف امدادگران و مردم یادآور شد: با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به مردم می‌توان کمک شایانی در کاهش تلفات در حوادث مختلف کرد.
وی همچنین با تاکید بر تشکیل ستاد بحران در شهرستان‌های مختلف ادامه داد: تشکیل ستاد مربوط ابتدایی‌ترین اقدامی است که باید قبل از بحران صورت گیرد.
راشاد با اشاره به حضور مدیران ذی ربط در جلسه‌های مربوط به ستاد بحران اضافه کرد: حضور این افراد کمک شایانی به عملکرد بهتر در زمان بحران می‌کند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول